Lista akcji

Akcja kulinarna: Bakalie w kuchni (ale nie w cieście)


Czas trwania: od 2012-03-08 do 2012-04-08
Akcję założył:
Facet i Kuchnia Podsumowanie akcji
35normal iscjq9t5vvxxzx0nprfaftxw9uexqgzz

Opis akcji

Wszelkiej maści orzechy i owoce suszone warto mieć zawsze pod ręką. To nie tylko smaczna, ale przede wszystkim zdrowa przekąska, pełna wartości odżywczych.

Poniżej krótki i stronniczy przegląd zalet bakalii:

Orzechy pozytywnie wpływają na pamięć i serce. To najbardziej wartościowe ze wszystkich bakalii. Zawierają l-argininę, mają sporo witaminy E, kwasu foliowego oraz tłuszczów, obfitujących w nienasycone kwasy tłuszczowe o właściwościach przeciwzakrzepowych i obniżających poziom tzw. złego cholesterolu we krwi. Orzechy to także bardzo dobre źródło potasu, żelaza, cynku, witamin z grupy B, fosforu i magnezu.

Figi zawierają najwięcej błonnika ze wszystkich bakalii, mają sporo cynku, są dość dobrym źródłem wapnia, żelaza i magnezu. Dzięki właściwościom antybakteryjnym są pomocne w leczeniu i profilaktyce wrzodów żołądka.

Morele to bardzo dobre źródło żelaza. W składzie mają również sporo beta-karotenu, który przeciwdziała zmianom nowotworowym w organizmie. Poza tym są dość dobrym źródłem potasu - pierwiastka odpowiedzialnego za regulację ciśnienia krwi i usuwanie nadmiaru wody z organizmu..

Daktyle to owoce bogate w potas, miedź, żelazo i magnez, witaminę C oraz witaminy z grupy B. Zawierają sporo boru, dzięki czemu łagodzą objawy menopauzy i zapobiegają osteoporozie.

Rodzynki zawierają wapń oraz bor, a także magnez i witaminy z grupy B, pomagają więc w utrzymaniu koncentracji. Zawarte w rodzynkach witaminy C oraz E, oraz potas, cynk i żelazo poprawiają pracę serca i wygląd skóry oraz podnoszą odporność.

Tradycyjne skojarzenia z bakaliami to słodkie wypieki i święta, choć spectrum ich zastosowań w kuchni jest zdecydowanie szersze.

W ramach akcji 'Bakalie w kuchni' zapraszam do dodawania przepisów z wykorzystaniem bakalii, ale tylko na potrawy serwowane na śniadania / obiady / lunche / kolacje, z wyłączeniem ciast, ciasteczek i innych słodyczy.

Zasady:
  • Można dodać po kilka wpisów z jednego bloga.
  • Nie można dodawać wpisów napisanych przed rozpoczęciem akcji.
  • Dodane wpisy wymagają akceptacji przez koordynatora akcji.
  • Wymagane jest wklejenie banerka akcji pobranego ze strony akcji.
  • Wpis musi zawierać zdjęcie potrawy.

Przeczytaj regulamin konkursu.

32 uczestników
Siaśka
agatagy
mysza
evergreen
jelka
Cytrynowy Gaj
mopswkuchni
Kaś
Gosia Oczko (zemfiroczka)
dariaanna
mlodaweganka
Paulina Nosek
chocolatier0712
Patrycja (mikimama)
Josia
Koper
Zdrowe Odżywianie
Gabka
beetle
Carunia
jasmine
sowa_nie_sowa
wmapacy
AbcMojejKuchni
kabamaiga
dybka
przejs
Nieśka
tasyfa
gukinga
belgia od kuchni
Aga w kuchni
Aga w kuchni
Aga w kuchni Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Aga w kuchni
Szpiankowe roladki

Szpiankowe roladki 81

Nieśka
Nieśka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Mówią weki
Fisztaszkowa a'la carbonara

Fisztaszkowa a'la carbonara 107

dybka
dybka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
taka to dybka
Wiosenna sałatka ziołowa

Wiosenna sałatka ziołowa 126

kabamaiga
kabamaiga Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
sto kolorów kuchni
Pesto z rukoli

Pesto z rukoli 122

Siaśka
Siaśka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
U Siaśki
134. 29/50

134. 29/50 117

Siaśka
Siaśka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
U Siaśki
(bez tytułu)

(bez tytułu) 119

wmapacy
wmapacy Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Kasiążka Kucharska Marty
Owsiane batoniki

Owsiane batoniki 349

Warunki uczestnictwa ×

Warunki zgłoszenia