Pomoc

Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie na tej stronie, skontaktuj się z nami mailem: pomoc@durszlak.pl. Nie zapomnij o podaniu nazwy użytkownika w serwisie i/lub adresu bloga, jeśli problem dotyczy bloga.

 

Ratunku! Pomocy! Nie działa!

Spokojnie, pomożemy, jeśli nam pomożesz pomóc :)

Najpierw sprawdź poniżej, czy Twój problem nie został wyjaśniony na tej stronie. Jeśli nie: napisz do nas maila na adres pomoc@durszlak.pl. Do zgłaszania błędów nie służy Forum ani Pogaduszki. Uwaga: w mailu podaj koniecznie: 1) swój nick na Duszlaku, 2) adres bloga, którego dotyczy problem, 3) jeśli problem związany jest z jakimś wpisem lub akcją – podaj adres tego wpisu lub akcji. Na wszystkie maile odpowiadamy w dni robocze (czasem potrwa to 2-3 dni). W weekendy jemy i gotujemy, nie pracujemy!

O Durszlaku

Co to jest Durszlak?

Durszlak to centrum polskiej kulinarnej blogosfery - miejsce, gdzie pojawiają się najnowsze wpisy z setek polskich blogów o gotowaniu i zaglądają tu ich autorzy. To najlepsze w Internecie miejsce do poszukiwania kulinarnych inspiracji!

Czy macie jakąś ofertę reklamową?

Skontaktuj się z nami drogą mailową (reklama@durszlak.pl), pomożemy Twojej marce zaistnieć wśród blogerów kulinarnych!

Publikowanie wpisów

Jak dodać blog do Durszlaka?

Zarejestruj się w naszym serwisie a następnie kliknij w "Dodaj blog". Podaj dane Twojego bloga i wciśnij "Zapisz". Znajdziesz się na stronie z bannerkami - kliknij w ten, który najlepiej pasuje do wyglądu Twojego bloga i skopiuj jego kod. Kod umieść na blogu, w taki sposób aby bannerek był widoczny na jego głównej stronie. Poniżej ściąga, jak to zrobić w najpopularniejszych serwisach blogowych:

Blogspot

Wejdź w "Ustawienia" a następnie w "Układ". Zobaczysz schemat bloga - wybierz miejsce, w którym chcesz umieścić nasz banner i tam kliknij w "Dodaj gadżet". Z listy wybierz "HTML/Javascript" (nie „Dodaj własny gadżet”!). Wklej kod bannerka w pole „Treść”, w polu tytuł wpisz „Zapraszam na Durszlak” lub coś w tym rodzaju. Zapisz. Gotowe!

Blox

Miejsce do wklejenia kodu bannerka znajdziesz w "Ustawienia" > "Boczna szpalta" > "Pole na dodatkowy HTML". Po wklejeniu w to pole kodu wciśnij "Zapisz". Gotowe!

wordpress.com (dotyczy blogów hostowanych w serwisie Wordpress.com - nie zainstalowanego samodzielnie Wordpressa)

Szablony dostępne na Wordpressie różnią się między sobą. Jeśli masz szablon, który wspiera „Widgets”, poszukaj „Wigdets” w menu „Wygląd”. Następnie znajdź widżet „Text” i przeciągnij go na prawę kolumnę, gdzie znajdują się prostokąty, symbolizujące miejsca, w które możesz wklejać widżety. Wpisz tytuł („Zapraszam na Durszlak” lub coś podobnego) i wklej kod banerka. Zapisz. Gotowe!

wordpress.org (samodzielnie hostowany)

Jeśli masz szablon, który wspiera „Widgets”, możesz skorzystać z instrukcji dla wordpress.org. Jeśli szablon nie wspiera widżetów, możesz umieścić kod banerka w dowolnym miejscu strony głównej edytując jej szablon, możesz go również wstawić w bocznym pasku (plik sidebar.php).

blog.onet.pl

Zobacz poniżej (blog.pl)

Blog.pl

Można wkleić kod banerka w widżecie "Tekst".

Bloog.pl

Wejdź w "Edytuj bloga" a następnie z menu „Ustawienia” wybierz „Wygląd”. Kliknij „Edytuj szablon” przy szablonie, którego używasz. Na ekranie edycji zaznacz w „Widgety” „własny skrypt” i kliknij edytuj. W okienku, które się pojawi, wklej kod banerka. Nie zapomnij kliknąć „Zapisz” na stronie edycji szablonu.

Gdy już wkleisz bannerek, wróć do Durszlaka na stronę z której pobrałaś kod i kliknij w przycisk "Weryfikuj". Jeśli wszystko zrobiłaś prawidłowo, pozostaje już tylko akceptacja bloga przez Zespół Durszlaka. Zwykle czeka się na nią nie więcej niż kilka dni roboczych.

Co mam zrobić jeśli mam szablon dynamiczny na blogspot.com?

Wejdź w "Układ" -> w sidebar-right-1: "Dodaj gadżet" -> "Tekst". Wpisz dowolny tytuł, np.: "Zapraszam na Durszlak" lub coś w tym stylu, kliknij "edytuj kod HTML" i w treści wklej kod bannerka. Koniecznie kliknij "Zapisz rozmieszczenie". Szablon dynamiczny musimy zweryfikować ręcznie, dlatego po wklejeniu bannerka, napisz do nas maila z prośbą o weryfikację na pomoc@durszlak.pl.

Gdzie znajdę kod bannerka do pobrania?

Zaloguj się do Durszlaka. Wejdź w "Mój profil" i kliknij "Edytuj" przy nazwie bloga, do którego potrzebujesz bannerka. Na kolejnym ekranie znajdziesz przycisk "Bannerki" - po kliknięciu pojawi się galeria bannerów Durszlaka wraz z odpowiadającymi im kodami.

Dlaczego mój blog nie został zaakceptowany?

Do Durszlaka dodajemy wyłącznie blogi kulinarne zawierające autorskie zdjęcia i przepisy - nie przyjmujemy blogów opartych na stockowych zdjęciach. Blog musi być prowadzony w języku polskim. Musi być też regularnie prowadzony - nie zgłaszaj bloga jeśli nic na nim nie ma lub umieściłeś dopiero jeden czy dwa wpisy. Jeśli zgłoszona przez Ciebie strona nie jest blogiem albo zawiera materiały pochodzące z innych stron - nie zostanie włączona do Durszlaka. Warunkiem dodania bloga jest też umieszczenie na nim naszego banerka, tak aby był on widoczny na głównej stronie.

Blogi o zróżnicowanej tematyce (np. blogi lifestylowe), gdzie tylko część przepisów ma charakter kulinarny, możemy dodać pod warunkiem umieszczania ich w oddzielnej kategorii. Jeśli nie jest to możliwe, przepisy można oznaczać wybranym przez siebie, dowolnym tagiem. Z takich blogów będziemy pobierać wyłącznie wpisy kulinarne.

Jak zmienić adres bloga na Durszlaku?

Jeśli zmieniłeś adres swojego bloga, nie dodawaj go jako nowego bloga, tylko zmień sam adres bloga na Durszlaku, klikając „Edytuj” przy nazwie bloga na stronie profilowej. Nie zapomnij o wklejeniu banerka! Taki blog będzie przez nas ponownie weryfikowany. Niestety, nie jesteśmy w stanie przekierować wcześniej pobranych przepisów na ich nowe adresy, musisz to zrobić na swojej platformie blogowej (jeśli udostępnia ona taką możliwość).

Po jakim czasie wpisy z mojego bloga pojawią się na Durszlaku?

Większość wpisów pojawia się w ciągu kilkunastu minut po publikacji. Jeśli musisz czekać dłużej niż godzinę, zgłoś to do nas.

Typowe przyczyny opóźnień to:

  • chwilowa niedostępność Twojego bloga
  • używanie do publikowania RSS dodatkowego pośrednika typu FeedBurner - nie polecamy!
  • nieprawidłowe ustawienia RSS (przykładowo, jeśli używasz Blogspotu w "Ustawienia">"Kanał witryny" pierwszym polu powinna być wybrana opcja „pełny”, a pozostałe pola na tej stronie powinny pozostać puste)

Dlaczego moje wpisy nie mają zdjęć na Durszlaku?

Sprawdź, czy w Twoich wpisach znajdują się zdjęcia spełniające nasze wymagania co do minimalnych wymiarów. Każdy bok musi przekraczać 200 px, wymagamy też minimalnej powierzchni dla obrazka (bok x bok > 62500 px). Chcemy by Durszlak pobierał zdjęcia towarzyszące przepisom, a nie przypadkowe obrazki, bannerki itd – stąd to ograniczenie. Z tego samego powodu nie pobieramy też plików w innych formatach niż JPG.

Jak prawidłowo ustawić kanał RSS na blogu?

Jeśli masz problemy z pobieraniem obrazków, które spełniają wymagania opisane wyżej, sprawdź, czy kanał RSS jest dobrze skonfigurowany

Blogspot

Ustawienia/Inne/Kanał witryny/Zezwalaj na kanał na blogu: Pełny. Pozostałe ustawienia: puste

Blox

...

Wordpress

Settings/Reading/For each article in a feed, show: Full text

Moich wpisów nie widać na Durszlaku, dlaczego?

Jeśli rejestrowałeś bloga kilka dni temu, sprawdź, czy po wklejeniu banerka zweryfikowałeś bloga (samo wklejenie nie wystarczy!) na stronie Durszlak.pl. Jeśli jesteś pewien, że banerek jest wklejony i zweryfikowany, blog czeka na moderację przez nasz zespół. Może to potrwać kilka dni.

Dlaczego na Durszlaku nie ma wszystkich moich wpisów?

Pobieramy wpisy za pomocą kanału RSS bloga. Jeśli wpisu w nim nie ma, nie zostanie on pobrany na Durszlak, nawet jeśli jest na blogu. Dotyczy to zwłaszcza starszych wpisów – na ogół w RSS jest ich kilknaście i te wpisy pobierzemy.

Akcje kulinarne

Co to są akcje kulinarne?

Akcje kulinarne są organizowane przez blogerów lub inne osoby. Polegają one na tym, że ich uczestnicy tworzą wpisy (na ogół zawierające przepisy) na zadany przez organizatora temat. Tematy te mogą być bardzo różnorodne, np. „Dania z papryki”, „Kuchnia chińska”, „Potrawy na literę Z” czy „Dania kojarzące się z muzyką jazzową”.

Każda akcja ma swój temat, zasady i określony czas trwania. Organizowane są także akcje cykliczne, odbywające się kilka razy w roku. Czasem akcji towarzyszy konkurs.

Blogerzy uczestniczący w akcji proszeni są o wklejanie bannerka akcji, który identyfikuje przepisy biorące udział w zabawie.

Po zakończeniu akcji publikowane jest na Durszlaku podsumowanie, zawierające linki do wszystkich biorących w niej udział przepisów. Podsumowanie to często pojawia się także na blogu organizatora akcji.

Jak dodać przepis do akcji kulinarnej?

Napisz wpis na swoim blogu na temat związany z akcją kulinarną (upewnij się, czy faktycznie jest on na temat). Wklej banerek akcji do wpisu po przełączeniu go w tryb HTML. Potem opublikuj wpis i poczekaj aż Durszlak go pobierze. To nie koniec! Wejdź na stronę akcji i kliknij przycisk [Dodaj wpis do akcji]. Wybierz jeden z wpisów i zgłoś go do akcji.

Dlaczego nie mogę dodać wpisu do akcji?

Komunikat „Brak wpisów, które można dodać do akcji” oznacza, że na Durszlaku nie ma pobranych żadnych przepisów, które opublikowano na blogu w czasie trwania akcji.

Dlaczego mój wpis nie jest publikowany w akcji?

Część akcji jest moderowana przez organizatorów. Twoje wpisy czekają na moderację. Na stronie akcji dostępny jest przycisk umożliwiający kontakt z organizatorem.

Jakie warunki musi spełniać akcja na Durszlaku?

Zanim założysz nową akcję upewnij się, czy Twoja akcja spełnia warunki i zostanie zaakceptowana:

  • Akcja musi mieć konkretny, w miarę wąski temat. Nie przyjmujemy akcji nastawionych na ilość przepisów o szerokiej tematyce. „Ciasta”, „Lody”, „Obiady” czy „Zdrowa kuchnia” to nie są dobre tematy akcji kulinarnych. Akcje zbyt ogólne mogą zostać odrzucone.
  • Wiele akcji organizowanych jest cyklicznie. Spytaj się na naszym forum, czy ktoś nie prowadzi corocznej akcji na wybrany przez Ciebie temat lub przejrzyj archiwum akcji.
  • Akcja nie może być akcją promującą towary, usługi czy marki. Jeśli chcesz zorganizować taką akcję, skontaktuj się z nami mailowo.
  • Napisz precyzyjny opis akcji, zgodnie z zasadami ortografii i interpunkcji. Powinien on jasno wyjaśniać, jakie zadanie mają uczestnicy akcji oraz zachęcać do wzięcia w niej udziału. Wszystkie informacje potrzebne do wzięcia udziału w akcji powinny znaleźć się w opisie.
  • Jeden bloger może prowadzić w danym czasie tylko jedną akcję.
  • Akcja powinna rozgrywać się na blogach i na Durszlaku. Nie może wiązać się z koniecznością publikowania/lubienia stron na Facebooku itp.
  • Wykonaj estetyczny banerek akcji o odpowiednich wymiarach. Powinna znaleźć się na nim nazwa akcji. Na bannerku nie mogą znajdować się nazwy blogów stron czy jakichkolwiek produktów komercyjnych.

Dlaczego nie mogę dodać akcji kulinarnej, która rozpocznie się natychmiast?

Chcemy zapobiegać duplikowaniu się akcji kulinarnych na ten sam temat. Dlatego akcja nie może rozpocząć się natychmiast. Przez kilka dni przed startem jest pokazywana na Durszlaku i w tym czasie inni mogę dowiedzieć się, że taka akcja ruszy wkrótce. Musimy też mieć czas na moderację akcji.