canaria

ZOBACZ TAKŻE:

Wyspy Kanaryjskie jeszcze do niedawna jawiły mi się jako odpowiednik raju na ziemi. Wiecie, błękitne niebo, przezroczysta ciepła woda, palemki… Ale biura podróży kłamią, wiemy to nie od dziś. Gran Zobacz więcej
beolha
beolha Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
lubię gotować
Gran Canaria- północny-wschód

Gran Canaria- północny-wschód 31

Północna Gran Canaria to zupełnie inne krajobrazy niż na południu. Jest znacznie bardziej zielono, prócz palm, kaktusów i różnych innych sukulentów, rosną też kanaryjskie sosny, eukaliptusy, a Zobacz więcej
viqui7
viqui7 Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Aromatico
Wakacje 2013 - Gran Canaria

Wakacje 2013 - Gran Canaria 116

Przez długi czas deprecjonowałam jeżdżenie na Wyspy Kanaryjskie uważając, NIESŁUSZNIE, że oprócz bycia mekką turystyki, nie mają w sobie specjalnie żadnych atrakcji. Kojarzyły mi się swego czasu Zobacz więcej
Grand Canaria – Wyspy Kanaryjskie Grand Canaria południowa, Maspalomas, Playa de Ingles i Puerto de Mogan Nie będę rozpisywać się o wyspie Grand Canaria ponieważ wszystko o wyspie możecie przeczytać Zobacz więcej
Tym razem pojechaliśmy na północny-zachód wyspy. Najpierw autostradą na zachód, a następnie krętą drogą przez góry. Po drodze, kilka kilometrów za Mogan, minęliśmy azulejos czyli kolorowe skały. Dalej Zobacz więcej
Palmitos Park na Grand Canaria Będąc na wakacjach na Wyspach Kanaryjskich na Grand Canaria koniecznie trzeba pojechać w góry do przepięknego parku Palmitos Park ze zwierzętami i niesamowitą przyrodą Zobacz więcej
Las Palmas de Gran Canaria

Las Palmas de Gran Canaria 42

Las Palmas de Gran Canaria było pierwszym miastem "za oceanem". Gdy w 1478 r. było zakładane nikt nawet nie wiedział, że istnieje odległa Ameryka. W związku z długą historią, jaką może pochwalić to Zobacz więcej
beolha
beolha Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
lubię gotować
Gran Canaria- wschód i południe

Gran Canaria- wschód i południe 33

Południowa część wyspy jest bardzo sucha i w miejscach naturalnych kompletnie pozbawiona roślinności, wygląda to trochę jak po jakiejś katastrofie ekologicznej. Oczywiście w miastach jest zielono, Zobacz więcej
Często wspominam moją podróż na tę przepiękną wyspę. Na Gran Canarii byłam we wrześniu w 2013 roku. O tej porze wyspa jest mocno spalona słońcem. Mieszkałam w Playa del Ingles. foto: Playa del Ingles Zobacz więcej
Od wczoraj jesteśmy na Gran Canarii. A niewiele brakowało, żeby nas nie było, nie tylko tutaj, ale w ogóle. Podczas koszmarnego lądowania w porywistym wietrze, zaczęło nami rzucać na wszystkie strony. Zobacz więcej
Gran Canaria - migawki

Gran Canaria - migawki 76

Wyjazd na Gran Canarię, podobnie jak ubiegłoroczny na Zakynthos, był dość przypadkowy. Tak się złożyło, że otworzyło się nam krótkie "okienko urlopowe" i postanowiliśmy z niego skorzystać. Na podjęcie Zobacz więcej
Gran Canaria: nurkowanie

Gran Canaria: nurkowanie 28

Nie jestem miłośniczką sportów ekstremalnych. Nigdy nie odważyłabym się na skok ze spadochronem, czy na bungee, jednak na nurkowania zawsze chciałam spróbować. Po raz pierwszy udało mi się to na Gran Zobacz więcej
W dzisiejszym wpisie chciałabym Wam opowiedzieć o wycieczkach, jakie można samodzielnie zorganizować na Gran Canarii. Podczas pobytu wynajęliśmy auto na 4 dni, przy czym rezerwację zrobiliśmy i Zobacz więcej
Caldo de papas Smaczny ,lekki, pożywny, warzywny ,szybki, łatwy i dobry w ciepłym klimacie, a taki właśnie u nas ostatnio panuje. Składniki dla 2-3 osób. 4 ziemniaki 1 cebula papryki zielonej Zobacz więcej
Papas canarias zwane też papas arrugadas (czyli pomarszczonymi) to jedno z flagowych dań kuchni Wysp Kanaryjskich. Uprawa ziemniaków ma tutaj długą tradycję i jest wiele gatunków spotykanych tylko na Zobacz więcej
Zupy rybne i owoce morza kochamy i uwielbiamy ;) i nie trzeba jakichś szczególnych talentów kulinarnych żeby ugotować sobie gar aromatycznej i rozgrzewającej zupy, która zadowoli najbardziej Zobacz więcej
Po obfitym obiedzie ( to błąd! ) ruszamy w Cumbre czyli wysokie góry położone w centralnej części wyspy. Przezornie z dziewczynami bierzemy lokomoitiv, który ja , głupia,popijam piwem ( kolejny duuuży Zobacz więcej
Dzisiaj przepis na Rillettes de canard. To specjalność kuchni francuskiej w smaku coś pomiędzy pasztetem, a pastą z kaczki. Pierwszy raz zasmakowałam tego cuda dzięki mojej Gosi:KLIKNIJ i postanowiłam Zobacz więcej
Laminaria (inaczej listownica, kombu) to rodzaj glonów, wiele z ich rodzajów są jadalne. Znam je pod nazwą morska kapusta. Glony te są bogatym źródłem mikro i makroelementów, a w szczególności jodu. Zobacz więcej
Laminaria (inaczej listownica) to rodzaj glonów, wiele z ich rodzajów są jadalne. Znam je pod nazwą morska kapusta. Glony te są bogatym źródłem mikro i makroelementów, a w szczególności jodu. Zobacz więcej