chorwacja

To był już nasz piąty wyjazd do Chorwacji, a trzeci z dziećmi (chociaż dopiero teraz obydwoje są na tyle duzi, że mogli w pełni docenić te wakacje – snurkowaniu nie było końca :)). Pierwszy urlop Zobacz więcej
oraz słonecznych dni. Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że Chorwacja to miejsce, gdzie bardzo odpoczęłam i ani przez moment nie myślałam o swojej diecie jako utrudnieniu. W drodze powrotnej Zobacz więcej
okna i przystrojone lawendą podwórza. Liczne kawiarenki zachęcają do odpoczynku i zapraszają do ugaszenia pragnienia słynnym aperole spritz, które smakuje tylko tam. Jest to chyba najbardziej „ Zobacz więcej
Oliwne Oh how lovely.. » Chorwacja- Wencecja część pierwsza Uprzedzałam Was, że jadę na wakacje i może mnie nie być. Pierwszy tydzień minął ze słabym internetem, ale minął. W drugim tygodniu, choć na Zobacz więcej
Smakowisko
Smakowisko Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Chorwacja od kuchnii

Chorwacja od kuchnii 138

Na początku października wybrałam się ze znajomymi na rejs jachtem po Chorwacji. Była to dla mnie pierwsza przygoda z żeglarstwem oraz z Chorwacją. Żeglarskie życie okazało się całkiem ciekawe i Zobacz więcej
. Tego się więc trzymałam. Nie dodałam ani grama pomidorów, bo wtedy wychodzi nie chorwacki ajwar, ale bułgarska liutenica. Zresztą też pyszna. Zdecydowałam się na ajwar blagi (łagodny), a nie ljuti Zobacz więcej
Niezależnie od tego, gdzie się udamy odnajdujemy Azję. Tym razem jednak jej cząstkę, w postaci wietnamskiej kawy, musieliśmy zabrać ze sobą. Klimat wybrzeża Adriatyku jakoś nie sprzyja smakom Zobacz więcej
bardzo brakowało mi czegoś pełnoziarnistego :-) Chorwacja, w czym jej urok, to obok morza to również góry, w które wybraliśmy się wraz ze znajomymi, niestety na niezbyt długą wyprawę, ze względu na Zobacz więcej
Chorwacja to idealny kierunek wakacyjnych podróży. Odwiedzającym go turystom oferuje wszystko, co gwarantuje udany wypoczynek: słoneczną pogodę, często z dodatkiem ożywczego wiaterku, krystalicznie Zobacz więcej
Liska
Liska Obserwuj blogaObserwujesz bloga
White Plate

Chorwacja 134

Przy ulicy Jezevać w chorwackim miasteczku Krk stoi dom z jasnego kamienia, zupełnie jak te w Toskanii. Murek okalający posiadłość sięga kolan, więc każdy, kto się przed nim zatrzyma, zobaczy zadbany Zobacz więcej
Megg
Megg Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Kuchnia i podróże

Chorwacja 21

Dziś zapraszam Was w podróż do Chorwacji i spacer po Dubrovniku :-) Zobacz więcej
Megg
Megg Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Kuchnia i podróże

Chorwacja 59

Kochani po moich ostatnich zimowych postach postanowiłam, że dziś ogrzeję Was troszkę słoneczkiem, błękitnym niebem, lazurową wodą i przepięknymi zielonymi krajobrazami :-) Zobacz więcej
Patrząc na nasze już kilkuletnie umiłowanie do sierpniowych odpoczynków to tegoroczne urlopowanie zaczęliśmy dość wcześnie. Tym razem, nie mając już na głowie organizacji ślubu i wesela, Zobacz więcej
Całkowite odcięcie się od rzeczywistości w której żyjemy potrzebne jest każdemu z nas, bez telewizji, radia i innych doniesień co fantastycznego dzieje się w naszym kraju. No dobra jako taki dostęp do Zobacz więcej
Croatia... Mówi się "wszędzie dobrze ale w domu najlepiej". Są jednak takie miejsca, z których wracać się po prostu nie chcę. Miejsca, gdzie czas się zatrzymuje, zapominasz o problemach i szarej Zobacz więcej
Dobro došli czyli Witamy po chorwacku:) W lipcu tego roku gościła mnie zjawiskowa Chorwacja. Tak skradła moje serce i to bezpowrotnie. Oto część 2 mojego chorwackiego kulinarnego wojażowania. Tym Zobacz więcej
i kasa szybko się kończy :) Również w Chorwackim Kauflandzie i sklepach Plodine jest mnóstwo fajnych wegańskich produktów. Kempingi Nocowaliśmy na pięciu kempignach, generalnie trzymają poziom. Te Zobacz więcej
kilka godzin na spacer po Plitwickim Parku Narodowym. Na obiad w okolicach Parku wybraliśmy się do polecanego przez naszych gospodarzy bistra Vila Velebita, znajdującego się 13 km od wejścia do Parku Zobacz więcej
Chorwacka Istria, to pierwszy przystanek, na którym zostaliśmy trochę dłużej. Mieszkaliśmy w Novigradzie, malowniczym miasteczku położonym pomiędzy Umagiem a Porecem na zachodnim wybrzeżu. Plaże Zobacz więcej
Choć to danie jest rozprzestrzenione po całych Bałkanach, mi zapadło w pamięci jako wspaniałe wspomnienie naszych pierwszych wspólnych wakacji, właśnie w Chorwacji. Przy okazji panujących niedawno Zobacz więcej