BabaLuca
BabaLuca Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
z kotła BabaLucy

ciasto budapeszt 469

Nie wiem dlaczego to ciasto nazywa się Budapeszt, jego autorka z forum SAY7 też niestety nie podaje genezy nazwy. W Budapeszcie byłam dwa razy, niestety oba przejazdem w drodze do Chorwacji podczas Zobacz więcej
BabaLuca
BabaLuca Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
z kotła BabaLucy

ciasto budapeszt 206

Korzystając z okazji kupiliśmy tanie bilety lotnicze do Budapesztu – tak więc wybraliśmy się w podróż do Budapesztu. Z Polski lata tam m.in. Wizz Air. Właśnie mija miesiąc od naszej podróży. Zobaczcie Zobacz więcej
Wybierając się do stolicy Węgier – Budapesztu warto dowiedzieć się paru informacji na temat tamtejszej komunikacji miejskiej. Przeczytajcie jak dostać się do z lotniska do centrum miasta, jaki bilet Zobacz więcej
Węgierska kuchnia jest bardzo charakterystyczna. Wszechobecnym warzywem królującym w kuchni jest papryka – pod wszystkimi postaciami. Znajdziemy ją niemal w każdym sklepie i na każdym straganie. Wbrew Zobacz więcej
Kolano_Muchy
Kolano_Muchy Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
KolanoMuchy
Jednodniówki - Budapeszt

Jednodniówki - Budapeszt 38

Budapeszt– stolica Węgier, licząca ponad 1,7 miliona mieszkańców oraz mająca powierzchnię 525,16 km2 (źródło: Wikipedia.pl). A co gdybym powiedziała Ci że można zwiedzić to miasto w niespełna dzień? Zobacz więcej
Wbrew pozorom podróż do Budapesztu wcale nie musi być droga, wystarczy odpowiednio się wcześniej przygotować :) Zobaczcie jak dojechać do Budapesztu, gdzie znaleźć nocleg oraz jakie ceny są w Zobacz więcej
B.B
B.B Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
MAD TEA PARTY
BUDAPESZT

BUDAPESZT 55

W tym roku P. wykazał się wyjątkowo i z okazji moich urodzin wyrwał mnie w tygodniu na dwudniowy wypad do Budapesztu. Bardzo chciałam świętować swoje urodziny w mieście na literkę B ponieważ literka B Zobacz więcej
kabka
kabka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Kate's Pie Hole
Kulinarny Budapeszt

Kulinarny Budapeszt 197

Spodziewałam się ostrych, ciężkostrawnych potraw. Gulaszu, paprykarzu, placków ziemniaczanych i wina lejącego się strumieniami. Sprawdziło się tylko to ostatnie - byłam jedną z nielicznych osób nie Zobacz więcej
Beatrice
Beatrice Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Kuchnia w zieleni
Budapeszt. Wrażenia?

Budapeszt. Wrażenia? 82

To była cudowna podróż. Budapeszt jest piękny. Niestety pierwsze wrażenie nie było takie, gdyż powitał nas ulewą i burzą (o 9 rano!). Pierwsze kroki skierowaliśmy na Wielką Halę Targową, gdyż mieliśmy Zobacz więcej
parmelia11
parmelia11 Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Eko Quchnia
Wege Budapeszt

Wege Budapeszt 40

Moja tegoroczna wycieczka do Budapesztu odbyła się w ramach cyklicznych „babskich” wyjazdów, których celem jest nie tyle poznawanie zabytków i historii miasta (chociaż to poniekąd też), ale przede Zobacz więcej
agata
agata Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Kuchnia Agaty
Zjeść Budapeszt

Zjeść Budapeszt 89

Moje wyjazdy są raczej monotematyczne. Zachwycam się naturalnie pięknymi widokami, doceniam dzieła sztuki, ale to próbowanie nowych rzeczy i generalnie gastronomia danego kraju pcha mnie do kolejnego Zobacz więcej
kabka
kabka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Kate's Pie Hole
Secesyjny Budapeszt

Secesyjny Budapeszt 76

Najpierw żyli tam Celtowie. W czasach przed naszą erą nadeszli Rzymianie, po czym Hunowie Atylli. Wreszcie pod koniec IX wieku przywędrowało tam siedem madziarskich plemion prowadzonych przez Księcia Zobacz więcej
Madame Edith
Madame Edith Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
madameedith.com
Budapeszt (II)

Budapeszt (II) 57

Jak wiecie tydzień temu pojechałam na Węgry. Odwieziłam Eger i Budapeszt - dwazdecydowanienajpiękniejsze węgierskie miasta. Mówię to absolutnie poważnie. W obu byłam już kilka, a może nawet kilkanście Zobacz więcej
Megg
Megg Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Kuchnia i podróże
Budapeszt - Węgry

Budapeszt - Węgry 37

Węgry to kraj, który wraz z mężem uwielbiamy i dlatego często tam wracamy, a zwłaszcza do stolicytego kraju. Dlatego chciałabym Wam pokazać jeszcze parę zdjęć z tego pięknego miasta Budapeszt :-) Zobacz więcej
nowybloger
nowybloger Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Lokalne delikatesy
SUGAR!  / Budapeszt /

SUGAR! / Budapeszt /  95

SUGAR! / Budapeszt/ To prawdziwy raj dla podbienia i uczta dla oka! Obok tego miejsca nie sposob przejsc obojetnie. Usytulowana w samym centrum Budapesztu kawiarnio-cukiernia SUGAR! jest pod wieloma Zobacz więcej
Dziś obiecany pierwszy wpis o Budapeszcie. Z racji ogromu wiadomości, które chce Wam przekazać podzieliłem informacje na części. W pierwszej o kulinariach nie będzie nic, wybaczcie, ale może komuś Zobacz więcej
Kolano_Muchy
Kolano_Muchy Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
KolanoMuchy
Budapeszt w 3 dni

Budapeszt w 3 dni 70

Właśnie mija miesiąc od naszej wakacyjnej podróży do Budapesztu. Przez 3 dni można się bezpowrotnie zatracić w magii tego miejsca. W naszym przypadku tak właśnie było, już teraz z wielką chęcią Zobacz więcej
Kolejny raz przekonałam się, że Budapeszt kulinarnie ma wiele do zaoferowania i nie jest to jedynie mięso, choć tego to akurat wszędzie pełno i to we wszelakich gatunkach i smakach - mięsożercy mają Zobacz więcej
KŁD
KŁD Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Jak cień
Podróż po smaki-Budapeszt.

Podróż po smaki-Budapeszt. 163

Budapesztjakostolica Węgier jest kwintesencją madziarskiego państwa. Stanowi on połączenie dówch dawnych miast Budy i Pesztu. Niektórzy wspominają jeszcze o trzeciej części zwanej Obudą. Budapeszt Zobacz więcej