dania chorwackie

Panierowane naleśniki z indykiem to lekkie danie współczesnej kuchni chorwackiej która łączy w sobie smaki mięsa i warzyw.W mojej wersji delikatny smak piersi z indyka jest podkreślony przez świeże Zobacz więcej
doris
doris Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Kuchenne Szaleństwa
Konfitura figowa

Konfitura figowa 181

Figi zawładnęły moim sercem gdy pierwszy raz zerwałam je z chorwackiego drzewa- pełne smaku, wygrzane na słońcu. W tym roku postanowiłam przygotować konfiturę figową. Według mnie jest przepyszna i Zobacz więcej
MilionSmakow
MilionSmakow Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Milion Smaków

Cevapcici 272

Cavapcici to moje ulubione danie kuchni chorwackiej i moja obowiązkowa pozycja w menu zawsze kiedy jestem w tym kraju.Cavapcici to małe "kotlety mielone" w kształcie cylindrów o długości około 5 Zobacz więcej
MilionSmakow
MilionSmakow Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Milion Smaków
Chorwacka gregada

Chorwacka gregada 138

Gregada to tradycyjny chorwacki gulasz rybny pochodzący z wyspy Hvar. Biała świeża ryba gotowana jest w białym winie z kawałkami ziemniaków oraz z ziołami. Jadłam to danie w ubiegłym roku właśnie na Zobacz więcej
Prawdopodobne już 30 marca 2014 r. rusza 4. sezon Gry o tron. Z tej okazji co jakiś czas będziemy wrzucać drinki nawiązujące do Pieśni Lodu i Ognia. Dzisiaj wrzucamy trzy drinki nawiązujące do smoków Zobacz więcej
Fettuccine con salmone czyli makaron z łososiem Szybkie i pyszne danie, odmiana chorwackiego makaronu z rybą. Jedyna modyfikacja to użycie wędzonego łososia zamiast świeżej ryby. Kapary podnoszą Zobacz więcej
Drugą część urlopu spędzamy na Istrii. Dzisiaj wybraliśmy się na wycieczkę na słoweńskie wybrzeże Istrii - Piran, Koper, Isola. W Koper'ze znaleźliśmy małą gospodę (Cantina Istriana - "Slavček", Zobacz więcej
Gotuj z Misiem
Gotuj z Misiem Obserwuj blogaObserwujesz bloga

Cevapcici 2797

sobotnie dwojga blogerów. Cevapcici (a właściwie Ćevapčići)jest potrawą znaną nie tylko w Chorwacji. Jak podaje ciocia Wiki jest to „danie mięsne pochodzenia bałkańskiego, sporządzane w wielu Zobacz więcej
Koper
Koper Obserwuj blogaObserwujesz bloga
W koperkowej kuchni

Cevapcici 1906

Kolejny, niestety już ostatni, przepis z serii „blogerzy na wakacjach” . Z naszego wyjazdu najlepiej zapamiętam wspólne posiłki. Odwiedzaliśmy różne restauracje, siadaliśmy przy dużym stoliku (w końcu Zobacz więcej
z Turcji, francuską zupą cebulową, chorwacką doradą z rusztu, szopską sałatką z Bułgarii, egzotycznymi smakami Azji, kukurydzianymi Ameryki Południowej, wołowiną z Argentyny, a może stekiem z Zobacz więcej
A więc przechodzimy do drugiej i ostatniej części Chorwackich smaków :) W tej części pokażę wam co jedliśmy na co dzień w ramach obiadokolacji. Sznycel z ryżem w słodkim sosie owocowym z ananasem, Zobacz więcej
Dana W.
Dana W. Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Simply Cooking
Chorwackie ratatouille

Chorwackie ratatouille 38

Chorwacja jest cudowna. Każdy kto tam był na pewno to potwierdzi. Niesamowite są nie tylko widoki, ale też jedzenie. Nie będę tutaj wklejać zdjęć z jedzeniem restauracyjnym, natomiast podzielę się Zobacz więcej
Niektórzy są zdania, że baklava z Chorwacją niewiele ma wspólnego, że to przysmak turecki. I tak, i nie. Rzeczywiście ociekające miodem i pełne orzechów ciasto pochodzi z Turcji, ale nie zapominajmy, Zobacz więcej
do natychmiastowego wypróbowania. Dziś proponuję djuvec (czyt. dziuweć) - banalnie prosty pomysł na wegetariańskie danie lub dodatek do niewegetariańskiego obiadu. Proponowany przeze mnie przepis Zobacz więcej
Papryka nadziewana ryżem i mięsem od dawna gości na naszym stole, a ten przepis może spodobać się tym "bezmięsnym". Moich mięsożernych facetów potrawa nie powaliła, mi smakowała bardzo. Aby zaspokoić Zobacz więcej
Na Wieczorze chorwackim nie mogło zabraknąć ryb! W Chorwacji popularnym daniem jest riba na žaru i taką też postanowiłam przygotować. Wybór gatunku też nie był przypadkowy. Dorada ma po prostu Zobacz więcej
OSa
OSa Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Pyszna dieta
WARZYWA Z RĘKAWA

WARZYWA Z RĘKAWA 386

Bardzo fajne danie, podobno o chorwackich korzeniach, które znalazłam na blogu mniam-mniam. W oryginalnym przepisie był biały ryż, który wystarczy na sucho zmieszać z resztą składników, ja używam Zobacz więcej
laura
laura Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Cafe Babilon
EGIPSKIE ZAPISKI

EGIPSKIE ZAPISKI 112

Pierwsze danie to zielonkawa papka przypominająca gęstą zupę. W pierwszym momencie pomyśleliśmy, że to szpinak. Danie bardzo nam smakowało i uznaliśmy, że szpinak świetnie potrafią przygotować. Zobacz więcej
Kto na diecie, niech ucieka! ;) Danie to na pewno nie spodoba się liczącym kalorie, ale to jeden z fajniejszych wariantów na wykorzystanie mięsa mielonego. Na Bałkanach mają coś do tego typu Zobacz więcej