gruzja

Mirabelkowy blog
Gruzja :)

Gruzja :) 146

dość sielankowo, a tak naprawdę nieraz bywało nieźle hardkorowo. Oczywiście doskonale wiedziałam, na co się piszę ;) Jednak zawczasu ostrzegam, że Gruzja nie jest miejscem na wakacje dla wygodniuchów Zobacz więcej
Mała Gruzja urzekła mnie podczas Soho Food Market instrukcją jak poprawnie zjeść chinkali. http://glodnagospodyni.blogspot.com/2013/12/chinkali.html Postanowiliśmy skosztować czegoś więcej, niż Zobacz więcej
, esencjonalny bulion i pyszna jagnięcina. Od progu zostaliśmy bardzo mile przyjęci, kelnerka starała się jak mogła. Sympatyczna i dbająca o klienta. Nie narzucająca się, ale jeszcze sporo do poprawy, Zobacz więcej
smakoszy. Jednym z takich miejsc jest Gruzja. Pierwszy raz byłam w Gruzji pięć lat temu. Spędziłam tam ponad miesiąc jeżdżąc po całym kraju, opychając się pieczonymi bakłażanami, kiszonymi pomidorami Zobacz więcej
zakątków kraju. Jest stąd blisko zarówno do Batumi, Gori, jak i Tibilisi. Warto wspomnieć, że lotnisko Kopitnari położone jest ok. 14km od centru Kutaisi. Gruzja niewątpliwie zachwyca - nie tylko ze Zobacz więcej
Szaszłykarnia Gruzja - Lublin - Pasja Smaku Strona główna O mnie W mediach Kontakt | Współpraca Toggle navigation Kuchnia Śniadania Przystawki Zupy Obiady Przetwory Sałatki Na słodko Alkohole Napoje Zobacz więcej
siksowna
siksowna Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Według Lokatej
Gruzja #2 - Tbilisi

Gruzja #2 - Tbilisi 29

w samolocie, opaska na oczy i próba wyspania się w trzy godziny. Po przylocie do Kutaisi i przejściu przez kontrolę paszportów (choć my lecimy na dowodach, Gruzja ma specjalne ustalenia z UE) Zobacz więcej
Mieliśmy tygodniowy plan zwiedzania Gruzji. Zarezerwowaliśmy tylko noclegi w dzień przylotu i wylotu – w Kutaisi. Resztę przydatnych adresów spisałam na kartce, gdyż coś podpowiadało mi, że Gruzja to Zobacz więcej
świata wyraża zaniepokojenie i na to coś robi się bum... W tym przypadku wyszło na dobre Gruzinom, jako laik mogę spokojnie powiedzieć, że Gruzja jest przyszłością winiarstwa. Przyszłością i Zobacz więcej
tam tak biega i zdjęcia cyka?;) Następnym razem postaram się napisać jeszcze o tym, co tam jedliśmy;) Zawsze było pysznie. A w planach szykuje się już kolejna wyprawa gdzieś na wschód;) Tags:bazar, Zobacz więcej
, wyjątkowe. Nie każdy je polubi. Dla niektórych naturalne wino gruzińskie, którego winifikacja prowadzona jest w glinianych dzbanach całkowicie zagłębionych w ziemi (w kwewri) zbyt odbiega smakiem od Zobacz więcej
nie pamiętam już, ile kosztował, ale była to śmieszna cena, a kubdari jest niezwykle sycące (może nawet wystarczy jedno na dwie osoby), tak że polecam – dobre zakończenie wakacji przed wylotem do Zobacz więcej
. Lecimy znacznie niżej niż duże samoloty, więc całą podróż mamy piękne widoki - w tle widać góry, a pomiędzy nimi odznacza się Kazbek. Gruzja z powietrza też jest piękna! Lądujemy w Kutaisi i tutaj Zobacz więcej
Każda podróż rozpoczyna się w głowie. Od pomysłu, myśli, wspomnienia zdjęcia. Tym razem była to rozmowa ze znajomymi, z którymi rozważaliśmy wspólne wakacje. Wśród kilku propozycji padła Gruzja i po Zobacz więcej
na wielkości - są naprawdę spore! :) SERY Gruzja z serów nie słynie, ale będąc na miejscu warto ich spróbować. Są to przede wszystkim białe sery z mleka krowiego lub koziego, które są również częścią Zobacz więcej
trzaska gotuje
trzaska gotuje Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Senik Gruzja

Senik Gruzja 53

pieczarki (S) czerwona i żółta papryka (S) – do dekoracji cebula (O) czosnek (O) świeża kolendra (O) papryka chilli (O) pieprz (O) sól (Sł) pierś z kurczaka (K) majonez (K) kurkuma (G) – opcjonalnie Zobacz więcej
W ostatnim podsumowaniu nowych miejsc pisałam o polsko-gruzińskim małżeństwie, które ulokowało się w sympatycznej przyczepie na Kazimierzu, skąd serwuje gruzińskie specjały. W pierwszy dzień długiego Zobacz więcej
- Krasna dziewuszka ty pijosz czacza? - piju - no to pij! I tak jeden kieliszek i drugi a właściwie szklanka zagryzana suchym chlebem i winogronami prosto z przyczepy starego żuka, z których miało być Zobacz więcej
Rano wstajemy i zaczynamy szykować śniadanie. Kuchnia nie zachęca, ale dusimy nasze europejskie, mieszczuchowe przyzwyczajenia. Tak naprawdę ja mam ochotę jak najszybciej opuścić to miejsce. Dzień Zobacz więcej