hvar

ZOBACZ TAKŻE:

Jestem. Było tak pięknie, że brak słów. Dziś tylko obrazy. Popatrzcie. Zobacz więcej
Witajcie! Dziś wyjątkowy wpis, bo bez przepisu kulinarnego. Wróciłam właśnie z Chorwacji, więc czas na powrót do intensywniejszego gotowania i pieczenia. Odpoczywałam od kuchni przez prawie dwa Zobacz więcej
Wyjazdy zawsze mnie inspirują do poszukiwania nowych smaków. Tego lata odwiedziłyśmy (między innymi!) chorwacką wyspę Hvar, która zwana jest również lawendową wyspą. Jeśli jakiś zapach będzie mi Zobacz więcej
MilionSmakow
MilionSmakow Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Milion Smaków
Chorwacka gregada

Chorwacka gregada 138

Gregada to tradycyjny chorwacki gulasz rybny pochodzący z wyspy Hvar. Biała świeża ryba gotowana jest w białym winie z kawałkami ziemniaków oraz z ziołami. Jadłam to danie w ubiegłym roku właśnie na Zobacz więcej
Takie granaty teraz na drzewach, przywiozłam kilka Każdego roku odwiedzam Chorwację, a dokładnie wyspę Hvar. Wyspa ta przez wiele osób uważana jest za najpiękniejszą sposród ponad tysiąca Chorwackich Zobacz więcej
Niedawno opowiadałem o podróży na Hvar, gdzie jadłem faszerowane cukinie. Dzisiaj trochę inna wersja, również poznana w Chorwacji. Cukinie faszerowane z krewetkami. Składniki (tym razem wersja na dwie Zobacz więcej
Danie rodem z Chorwacji, odkryte kiedyś przez moich rodziców podczas kolacji w uroczej, wiejskiej knajpce na wyspie Hvar. Danie jest wspaniałe, a zapachy roznoszące się po domu tak kuszące, że Zobacz więcej
formie ścisło – oszczędnej i pozbawionej finezji. Dziś chciałam Wam opowiedzieć o lawendzie i krainach gdzie jest prawdziwą królową pól: Prowansji i wyspie Hvar, jednak po takiej krytyce poprzestanę Zobacz więcej
Kolejne, jakże smakowite, wspomnienie z wakacji. Wyspa Hvar, zatoka Pokrivenik i przemili ludzie, u których gościliśmy. Brodet to potrawa z ryb i owoców morza, duszonych w pomidorach. Główna zasada Zobacz więcej
Kolejne, jakże smakowite, wspomnienie z wakacji.Wyspa Hvar, zatoka Pokriveniki przemili ludzie, u których gościliśmy. Oprócz opisanego już brodetu, zostaliśmy również poczęstowani jedną ze Zobacz więcej
paprykowo-marchewkową (smakiem przypominającą nasz paprykarz - tylko bardziej marchewkowe) Wracając z Mostaru zahaczyliśmy o wodospady Kravica - po prostu przepiękne. Niestety z powodu pogody nie Zobacz więcej
Pokochałam ten kraj od pierwszej wizyty na targu rybnym. Ilość i różnorodność świeżych ryb i owoców morza (pachnących morzem nie rybą) przyprawiała o zawrót głowy, a motylki w żołądku mówiły TO JEST Zobacz więcej
owoców (mangostan wygrywa!) i soku z kokosa - cudne ciasteczka, których nie jadłam nigdzie indziej. Wypełnione białkiem ubitym z cukrem z dodatkiem imbiru, kokosu itp. To deser, którego nie można Zobacz więcej
się do Sarajewa, gdzie uliczne jedzenie było jednym z bardziej eksperymentalnych doświadczeń kulinarnych w jakich brałam udział. Zjadłam owoce morza w Zagrzebiu popijając młodym winem. W Lubljanie Zobacz więcej
ulazgi
ulazgi Obserwuj blogaObserwujesz bloga
W kuchni Uli
Smaki Chorwacji.

Smaki Chorwacji. 84

Tym razem miejsce na blogu poświęcam krótkim wspomnieniom kulinarnym z Chorwacji z wyspy Hvar. Pierwszy raz miałam możliwość rozkoszowania się kuchnią chorwacką 10 lat temu, kiedy rozpoczęła się moja Zobacz więcej
byłam w Prowansji przywoziłam słoik tego pysznego miodu. Ale równie pyszny miód lawendowy można dostać w Chorwacji, hodują go szczególnie na wyspie Hvar. Użyłam malej ilości kwiatów lawendy. Zobacz więcej
niebiesko-fioletowy oceankwiatow... Nie wiem,dokad tak biegne, bo nigdy tego do konca nie wysnilam, ale bardzolubie te sny. Budze sie po nich niesamowicie wypoczeta i zawsze zaluje, ze zbyt szybko Zobacz więcej
(przyjemne, bardzo małe miasteczko), we włoskim Trieście, chorwackich: Rovinj, na wyspie Krk, w Dubrovniku, Splicie, wyspie Hvar, w Makarskiej i w czarnogórskim Kotorze. Było cudnie. Ale przejdźmy do Zobacz więcej
wlewa się już czerwone wino Zlatan Otok Makarska Crljenak 2008. To wino można było kosztować z podbrzuszem z tymiankiem na bagietce. Następnym winem było również czerwone wino Zlatan Otok Hvar Plavac Zobacz więcej
, aczkolwiek zawsze można spontanicznie pukać do drzwi i pytać czy jest coś wolnego. Na co mi zabrakło czasu? Na wizytę na wyspie Hvar – wyspa lawendy, rozmarynu i szałwii – a tam na pewno się jeszcze Zobacz więcej