nazwy restauracji

Milion Smaków
Campus toast

Campus toast 22

Nazwa dania pochodzi od restauracji Campus w niemieckiej miejscowości Verl. Kiedy trafiłem tam pierwszy raz byłem zaskoczony jak dobrze można zjeść w tak małym mieście.To flagowe danie tej restauracji Zobacz więcej
Ja też wczoraj świętowałam. Tym razem jednak nie w domu, tylko odkryłam w moim kochanym Krakowie nową restaurację. To fajna barka o nazwie Augusta. Oczarowali mnie, bo ich bucatini było lepsze niż to, Zobacz więcej
W trakcie objazdowej wycieczki postanowiliśmy zatrzymać się na kawę. Nazwa zajazdu nie wróżyła dobrze - Złote Runo ;) (Góra Kalwaria) Tymczasem hotel/restauracja zaskoczył nas bardzo miło. Fondant Zobacz więcej
Madame Edith
Madame Edith Obserwuj blogaObserwujesz bloga
madameedith.com
Tapage

Tapage 28

Tapage po francusku oznacza hałas, zgiełk, wrzawę, szum. O nowej restauracji twórcy Kaskruta robiło się dość szybko głośno nie tylko e względu na wymowną nazwę. Sami zobaczcie co ma do zaoferowania Zobacz więcej
Jedna z naszych ostatnich wizyt restauracyjnych upłynęła we włoskich klimatach. Tym razem restauracja Trattoria Rucola. Ta, którą odwiedziliśmy mieści się na ulicy Kruczej i jest jednym z 3 lokali w Zobacz więcej
Goszka
Goszka Obserwuj blogaObserwujesz bloga
To co kocham
Forszmak

Forszmak 904

Forszmak to pożywny, zawiesisty gulasz z ogórkami kiszonymi, o smaku lekko winnym i kwaśno-ostrym. Nazwa forszmak pochodzi z niemieckiego - Vorschmack czyli przystawka od vor - przed + schmackhaft - Zobacz więcej
Restauracja alaje3 mieści sięna parterze Muzeum Narodowego w Warszawie -pod adresem Aleje Jerozolimskie 3 (stąd nazwa). Trafimy do niej z głównegoholubudynku kierując się w dół schodami po prawej Zobacz więcej
MamSmak.pl
MamSmak.pl Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Grand zupa

Grand zupa 61

Mam smak na… grand zupę, czyli zupę chlebkową, a właściwie zupę z żółtego grochu. Skąd tyle nazw prostej zupy? Otóż podczas naszych zimowych wakacji w Grand hotelu w Jasnej na Słowacji okazało się, że Zobacz więcej
Tomek Lach
Tomek Lach Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Zajadam.pl
Pizza domowa

Pizza domowa 115

Pizza domowa tojedyna pizza jaką znałem, zanim zacząłemodwiedzać restauracje i poznawaćtradycyjny, włoski sposób na pizzę. W wielu domach przygotowuje się ją w zasadzie ten sam sposób i nazywa zwykle Zobacz więcej
Restaurację SonkaArcok odwiedziłam ostatniego dnia mojego krótkiego pobytu w Budapeszcie. Chciałam zjeść późny lunch w miejscu ciekawym i niebanalnym w wystroju oraz kuchni - a na takie właśnie Zobacz więcej
Warsaw Tortilla Factory czyli w dosłownym tłumaczeniu fabryka tortilli. Natomiast sam skrót WTF można odbierać na dwojaki sposób :) Jak sama nazwa wskazuje, z miejsca możemy ocenić co znajdziemy w Zobacz więcej
restauracja. Bistro de la Gare to siostra krakowskiego lokalu o tej samej nazwie (Dawnej Restauracji Dworcowej w Galerii Krakowskiej). WBistro del la Gare zjadłam w tygodniu lunch. Czytaj więcej » Zobacz więcej
Scroll down for English version Miejscowość uzdrowiskowa Spa w Belgii znana jest z leczniczych gorących źródeł.Od nazwy miasta przyjął się w języku angielskim termin spa jako ogólne określenie kurortu Zobacz więcej
Ateny – dzień szósty No i nadszedł ostatni dzień. Wybraliśmy się nad morze do Pireusu pospacerowaliśmy trochę, w związku z tym, że pogoda była bardzo ładna. W końcu dotarliśmy do zatoki Micro coś tam Zobacz więcej
Niniejszym postem rozpoczynam serię wpisów o wymownej nazwie LAMPKA WINA. Będą to opisy miejsc - głównie winebarów, do których można wstąpić na kawę, czasami tapasy i większe przekąski oraz oczywiście Zobacz więcej
Tomek Lach
Tomek Lach Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Zajadam.pl
Pizza cztery smaki

Pizza cztery smaki 24

Pizzę tą poznałem pod nazwą „Quattro Stagioni Pizza”, kiedy dawno temu pracowałem w restauracji jako kelner. Na własne potrzeby nazwałem ją „4 smaki”, bo choć tłumaczenie oryginalnej włoskiej nazwy Zobacz więcej
* * * W ponad 100-letniej kamienicy w małej miejscowości San Lawrenzna wyspie Gozo mieści się urocza, rodzinna restauracja o nazwie Tatitas. To miejsce, które zwróciło moją uwagę od samego początku Zobacz więcej
Fajny news i dobra nowina... a mianowicie, jest w Warszawie przy ulicy Różanej restauracja o nazwie „Akademia”, do której płynie z Lynchburga w stanie Tennessee specjalnie wyselekcjonowana beczka Zobacz więcej
Kto tak naprawdę jest twórcą słynnej sałatki cesarskiej, znanej też pod nazwą cezar? Tego do końca nie wiadomo. W przeróżnych publikacjach najczęściej pojawia się nazwisko Caesara Cardiniego. Cardini, Zobacz więcej
Jeśli chodzicie do chińskich restauracji, to z pewnością to danie nie jest Wam obce. Właściwie jest to pozycja obowiązkowa w chińskim menu. Możecie go znaleźć również po nazwą kurczak Gong Bao lub Zobacz więcej