ropa vieja

ZOBACZ TAKŻE:

Niedawno wróciliśmy z wyprawy na Kubę. I choć objechaliśmy pół wyspy, jadaliśmy w różnych miejscach w różnych miastach, to nie spróbowaliśmy nic szczególnie karaibskiego :( Króluje smażony Zobacz więcej
Mirabelka
Mirabelka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Mirabelkowy blog
Ropa vieja

Ropa vieja 420

Ropa vieja to potrawa wywodząca się z kuchni Wysp Kanaryjskich, ale popularna jest również w Meksyku, na Kubie i Dominikanie, oczywiście z pewnymi różnicami. Bez względu jednak na kraj, w którym jest Zobacz więcej
Przyznać należy, że dla niewtajemniczonych nazwa ropa vieja może wydawać się wyjątkowo nieapetyczna. Znaczy to bowiem po hiszpańsku dokładnie "stare ciuchy" i pewnie można doszukać się w wyglądzie Zobacz więcej
Ropa vieja, czyli...stare ciuchy! Mojapropozycjadla osób znających język hiszpański, może okazać się szokująca. "Ropa vieja" w tłumaczeniu oznacza bowiem "stare ciuchy"... Skąd tak dziwna nazwa? Zobacz więcej
Nina
Nina Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Nina w kuchni
Rwana wołowina, ropa vieja

Rwana wołowina, ropa vieja 599

Weź kawałek ładnej wołowiny na pieczeń, pokręć się chwilę w kuchni. Włóż pieczeń do piekarnika na dłuższy czas. Wyjmij mięso tak wilgotne i delikatne, że bez trudu rozerwiesz je widelcem. Zbierz Zobacz więcej
MojeŁowy
MojeŁowy Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Moje Łowy
Ropa Vieja z dzika

Ropa Vieja z dzika 263

Trafiłem ostatnio w Internecie, a konkretnie na blogu amerykańskim, na ciekawy przepis na dziczyznę. Doszedłem do wniosku, że nie tylko się nim z Tobą podzielę, ale również postanowiłem, że będę Zobacz więcej
W tytule nie ma pomyłki ropa vieja to po hiszpańsku stara szmata bo tak właśnie wygląda kawałek udźca wołowego po 8 godzinach w wolnowarze z dodatkami. Danie pochodzi od sefardyjskich Żydów z Zobacz więcej
Ropa vieja (czyt. ropa wiecha) to danie kuchni kubańskiej. W dosłownym tłumaczeniu oznacza „stare szmaty” :)Niech nazwa Was nie zniechęca, ponieważ poniższe danie jest niesamowite w smaku! Zobacz więcej
Dziś razem z Electroluxem przenosimy się na Kubę! Po przepis na pyszny, kubański gulasz wołowy zapraszam tutaj - klik. Zobacz więcej
Aves del sur Merlot Vina Carta Vieja 2011 Niepozorne czerwone półwytrawne wino z Netto kupione za mniej niż 15 złotych. Smakuje lepiej niż niejedno wycenione na > 30 złotych. Umili każdy jesienny Zobacz więcej
Stało się! Mieszkamy w kamperze już od kilku tygodni. Nie mam pojęcia gdzie ten czas uciekł, ale wiem, że uwielbiam to co się dzieje i Mia też. Stworzyłyśmy już pewną rutynę. Ja wstaję wcześnie, Mia i Zobacz więcej
Recenzja Niño Viejo, Barcelona Zachwyceni wieczorem spędzonym w Bodega 1900, rozmarzyliśmy się na myśl o pozostałych restauracjach Alberta Adria ( Brat Ferrana Adria, szefa kuchni legendarnego El Zobacz więcej
Wyjaśniam źródło problemu, dając ci możliwość samodzielnego sprawdzenia, czy także i twoje dziecko będzie niejadkiem Kadr z programu „Mali Giganci” / tvn.pl Czy to nie dziwne, że w epoce obfitości, Zobacz więcej
Local Foodie
Local Foodie Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Sałatka z wędzoną sieją

Sałatka z wędzoną sieją 83

Zawsze uważałam, że dobrzy sąsiedzi są na wagę złota – i ta teoria się sprawdza! Moja serdeczna sąsiadka Iwona z Kuchni Starowiejskiej Gospodyni po swoich wakacjach obdarowała nas wędzoną sieją prosto Zobacz więcej
Sari
Sari Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
hejslodkiezycie
Bulion rybny w Torrevieja

Bulion rybny w Torrevieja 54

Domowy,pyszny 1 raz robiony bulion z ryb ze skal/pescado de roca.W Madrycie nie moge te ryby spotkac,ale tutaj w Torrevieja sa w kazdym sklepie rybnym. Co dziwne mi sie wydawalo gdy pani co Zobacz więcej
Dzisiaj przepis na gulasz węgierski według mojego mistrza. Pana Macieja Kuronia wspominałam tutaj wiele razy. Jego książka, z imienną dedykacją dla mnie jest najważniejszą w mojej kulinarnej Zobacz więcej
Co roku na początku czerwca Wrocław ma swoje kulinarne święto – festiwal „Europa na widelcu”. Jest to największe wydarzenie kulinarne w Polsce. Wydarzeniu towarzyszy kilkudniowy jarmarkw czasie Zobacz więcej
Buchty czyli kluski na parze – pewnie większość z nas zna ten przysmak z dzieciństwa. Słodkie obiady nie bywają u nas zbyt często, ale czasem się zdarza. Staram się wtedy przygotowywać tradycyjne Zobacz więcej
Tak jak w tytule pojechaliśmy na wczasy do Hiszpanii. Nie była to wycieczka zorganizowana, samolot i apartament załatwialiśmy na własną rękę. Dlatego chcę opisać jak to wyglądało i być może komuś Zobacz więcej