ropa vieja

ZOBACZ TAKŻE:

Niedawno wróciliśmy z wyprawy na Kubę. I choć objechaliśmy pół wyspy, jadaliśmy w różnych miejscach w różnych miastach, to nie spróbowaliśmy nic szczególnie karaibskiego :( Króluje smażony Zobacz więcej
Mirabelka
Mirabelka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Mirabelkowy blog
Ropa vieja

Ropa vieja 409

Ropa vieja to potrawa wywodząca się z kuchni Wysp Kanaryjskich, ale popularna jest również w Meksyku, na Kubie i Dominikanie, oczywiście z pewnymi różnicami. Bez względu jednak na kraj, w którym jest Zobacz więcej
Ropa vieja (czyt. ropa wiecha) to danie kuchni kubańskiej. W dosłownym tłumaczeniu oznacza „stare szmaty” :)Niech nazwa Was nie zniechęca, ponieważ poniższe danie jest niesamowite w smaku! Zobacz więcej
Przyznać należy, że dla niewtajemniczonych nazwa ropa vieja może wydawać się wyjątkowo nieapetyczna. Znaczy to bowiem po hiszpańsku dokładnie "stare ciuchy" i pewnie można doszukać się w wyglądzie Zobacz więcej
Ropa vieja, czyli...stare ciuchy! Mojapropozycjadla osób znających język hiszpański, może okazać się szokująca. "Ropa vieja" w tłumaczeniu oznacza bowiem "stare ciuchy"... Skąd tak dziwna nazwa? Zobacz więcej
Nina
Nina Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Nina w kuchni
Rwana wołowina, ropa vieja

Rwana wołowina, ropa vieja 590

Weź kawałek ładnej wołowiny na pieczeń, pokręć się chwilę w kuchni. Włóż pieczeń do piekarnika na dłuższy czas. Wyjmij mięso tak wilgotne i delikatne, że bez trudu rozerwiesz je widelcem. Zbierz Zobacz więcej
MojeŁowy
MojeŁowy Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Moje Łowy
Ropa Vieja z dzika

Ropa Vieja z dzika 262

Trafiłem ostatnio w Internecie, a konkretnie na blogu amerykańskim, na ciekawy przepis na dziczyznę. Doszedłem do wniosku, że nie tylko się nim z Tobą podzielę, ale również postanowiłem, że będę Zobacz więcej
W tytule nie ma pomyłki ropa vieja to po hiszpańsku stara szmata bo tak właśnie wygląda kawałek udźca wołowego po 8 godzinach w wolnowarze z dodatkami. Danie pochodzi od sefardyjskich Żydów z Zobacz więcej
Dziś razem z Electroluxem przenosimy się na Kubę! Po przepis na pyszny, kubański gulasz wołowy zapraszam tutaj - klik. Zobacz więcej
Aves del sur Merlot Vina Carta Vieja 2011 Niepozorne czerwone półwytrawne wino z Netto kupione za mniej niż 15 złotych. Smakuje lepiej niż niejedno wycenione na > 30 złotych. Umili każdy jesienny Zobacz więcej
Stało się! Mieszkamy w kamperze już od kilku tygodni. Nie mam pojęcia gdzie ten czas uciekł, ale wiem, że uwielbiam to co się dzieje i Mia też. Stworzyłyśmy już pewną rutynę. Ja wstaję wcześnie, Mia i Zobacz więcej
Recenzja Niño Viejo, Barcelona Zachwyceni wieczorem spędzonym w Bodega 1900, rozmarzyliśmy się na myśl o pozostałych restauracjach Alberta Adria ( Brat Ferrana Adria, szefa kuchni legendarnego El Zobacz więcej
Local Foodie
Local Foodie Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Sałatka z wędzoną sieją

Sałatka z wędzoną sieją 16

Zawsze uważałam, że dobrzy sąsiedzi są na wagę złota – i ta teoria się sprawdza! Moja serdeczna sąsiadka Iwona z Kuchni Starowiejskiej Gospodyni po swoich wakacjach obdarowała nas wędzoną sieją prosto Zobacz więcej
Co roku na początku czerwca Wrocław ma swoje kulinarne święto – festiwal „Europa na widelcu”. Jest to największe wydarzenie kulinarne w Polsce. Wydarzeniu towarzyszy kilkudniowy jarmarkw czasie Zobacz więcej
Buchty czyli kluski na parze – pewnie większość z nas zna ten przysmak z dzieciństwa. Słodkie obiady nie bywają u nas zbyt często, ale czasem się zdarza. Staram się wtedy przygotowywać tradycyjne Zobacz więcej
Sari
Sari Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
hejslodkiezycie
Bulion rybny w Torrevieja

Bulion rybny w Torrevieja 50

Domowy,pyszny 1 raz robiony bulion z ryb ze skal/pescado de roca.W Madrycie nie moge te ryby spotkac,ale tutaj w Torrevieja sa w kazdym sklepie rybnym. Co dziwne mi sie wydawalo gdy pani co Zobacz więcej
Tak jak w tytule pojechaliśmy na wczasy do Hiszpanii. Nie była to wycieczka zorganizowana, samolot i apartament załatwialiśmy na własną rękę. Dlatego chcę opisać jak to wyglądało i być może komuś Zobacz więcej
Barbarella
Barbarella Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Z nadzieją na nowy rok

Z nadzieją na nowy rok 20

Dawno mnie tutaj nie było. Trochę dziwnie pisać po takiej dłuższej nieobecności, ale nie chciałam żegnać tego 2016 roku bez słowa tutaj. Nie wiem czy ktoś jeszcze zagląda do moich skromnych progów, Zobacz więcej
Kilka dni temu wybraliśmy się do Wrocławia. Celem podróży były Targi Pyszna Polska organizowane przez Magdę Gessler, przez przypadek jednak znaleźliśmy się również na festiwalu Europa na widelcu. I od Zobacz więcej