słowenia

Z pamiętnika piekarnika
Struklji - Słowenia

Struklji - Słowenia 265

Kolejnym przystankiem na makaronowej trasie kulinarnej jest Słowenia. Jeśli chcecie się zapoznać z tym, co ma do zaoferowania naszym kubkom smakowym, to zajrzyjcie tutaj . Jak w każdym kraju, rejony Zobacz więcej
justylla
justylla Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Readeat.pl
Słowenia analogowo

Słowenia analogowo 41

Na zewnątrz zaczyna być mroźnie, więc postanowiłam zabrać Was (i przy okazji siebie) na rozgrzewającą wycieczkę. Spokojnie, nie musicie pakować kurtek i ciepłych butów, bo będzie to podróż tylko i Zobacz więcej
melocoton
melocoton Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Bardzo słodkie
Słowenia i inne przygody

Słowenia i inne przygody 53

Najtrudniej po wszystkich wyjazdach jest mi wrócić nie tyle do domu, ale do siebie. Długo jeszcze nie mogę się przyzwyczaić do swojego normalnego życia, do codzienności. Trochę chodzę ze złamanym Zobacz więcej
Kolejnym przystankiem mojej kulinarnej podróży jest Słowenia. Coś, co jest interesujące dla tej kuchni to to, że w takim małym państwie wyodrębnia się aż 40 różnych kuchni kulinarnych. Mieszkańcy Zobacz więcej
gabioza
gabioza Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
menudnia
SŁOWENIA - Idrija žlikrofi

SŁOWENIA - Idrija žlikrofi 59

Ciasto: 300 g mąki 3 małe jajka 1 łyżeczka oleju sól w razie potrzeby woda - ja nie musiałam jej użyć Nadzienie: 400 g ziemniaków 50 g wędzonego boczku 50 g cebuli sól pieprz siekany szczypiorek Zobacz więcej
Wakacje, wakacje i po wakacjach... Na upragniony urlop wyjechaliśmy do Słowenii i Chorwacji. Ja, mój Paweł wraz z bratem i dziewczyną. Czwórka wegan :) Niemal każdą noc wyjazdu spędzaliśmy na Zobacz więcej
Na ogół jestem dobrze zorganizowana i lubię planować. Tak jak moja mama o wakacjach myślę w lutym, czyli zaraz kiedy wrócę z ferii, a o feriach już we wrześniu, czyli kiedy kończą się wakacje. Do tego Zobacz więcej
Przepis z cyklu "Makaron rządzi zdrowo" - dziś Słowenia, a dokładnie słoweńska Istria. Rezanci (tagliatelle lub wstążki) z sosem z cukinii i koktajlowych pomidorków. Potrzebne składniki (dal 4 osób): Zobacz więcej
Jedno z najbardziej polecanych miejsc w Słoweni - perełka wybrzeża, słoweńska Wenecja. Wybraliśmy się tam pewnego popołudnia na obiad i spacer. Dojechać można autobusem w okolicznych miejscowości lub Zobacz więcej
Od ostatniego słoweńskiego wpisu minęło kilka ładnych miesięcy, ale może to i lepiej? Mamy już lato, niedługo kolejne wakacje - może uda mi się jeszcze kogoś przekonać do wybrania tego niewielkiego i Zobacz więcej
Odwiedzamy kolejny kraj... i smakujemy kolejnego dania. Początkowo chciałam przygotować makaron z serem kozim...ale dostępne sery zawierały podpuszczkę...więc postawiłam na bryndzę :) Składniki: - Zobacz więcej
Nie pamiętam dokładnie okazji, ale kiedyś wraz z siostrą i kuzynem tworzyliśmy dla naszego dziadka w ramach prezentu prezentację pt. "Jaki dziadek, takie wnuki". Cały czas odkrywam jak bardzo Zobacz więcej
Człowiek nigdy nie wie gdzie się może znaleź i co może zobaczyć. Cóż, ponoć świat jest w zasięgu naszych rąk jeśli tego chcemy. Jak widać, chciało się. Słowenia wywarła na mnie bardzo pozytywne Zobacz więcej
parmelia11
parmelia11 Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Eko Quchnia
Migawki ze Słowenii

Migawki ze Słowenii 126

Witam po kolejnej, tym razem już ostatniej wakacyjnej przerwie. Wracam wypoczęta, pełna pomysłów i zapału do pracy, ale póki co dziś jeszcze bardzo wakacyjnie i mało kulinarnie, czyli migawki z Zobacz więcej
W Lublanie spędziliśmy niecałe trzy dni i to wystarczy, by dobrze poznać stare miasto, zwiedzić zamek i poleniuchować nad Lublanicą, jednak to za mało, by zjeść we wszystkich polecanych i kuszących Zobacz więcej
Jak zobaczyłam, że w Słoweni robi się w ten sposób pierogi bardzo się ucieszyłam, ponieważ bardzo lubię jeść pierogi natomiast nie bardzo lubię je robić ze względu na ilość mąki (czytaj: bałaganu). Zobacz więcej
melocoton
melocoton Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Bardzo słodkie
Kokosowe ciasto ze Słowenii

Kokosowe ciasto ze Słowenii 294

Czas na kolejny przysmak ze Słowenii! To ciasto zrobiła mama L i jest naprawdę świetne! Polecam fanom kokosu i nie tylko :-) Do tej pory zrobiłam je już 2 razy, za każdym w innej blaszce. Ciasto ze Zobacz więcej
jacinto
jacinto Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Najsmaczniejszy
Racja armii słoweńskiej menu C

Racja armii słoweńskiej menu C  45

Racja armii słoweńskiej menu C to największa gabarytowo racja, jaką widziałem. Kolega z kanału Scotsman1984 zauważył, że gdyby chcieć zaopatrzyć się w to na kilkudniową wyprawę to potrzebny jest Zobacz więcej
Zima w pełni, więc to doskonały czas na przyrządzenie czegoś solidnego do zjedzenia. Na zaokienne chłody, proponuję vipavską corbę - słoweński kapuśniak z dodatkiem fasoli. Potrawa ta funkcjonuje pod Zobacz więcej
Delimamma
Delimamma Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Słoweński Štruklji

Słoweński Štruklji 211

Wprawdzie do wyczekiwanych wakacji jeszcze miesiąc ale już teraz zaczynam intensywne planowanie. Od dwóch lat nasze wakacje to prawie dwa tygodnie na przemian intensywnego zwiedzania i bezczynnego Zobacz więcej