stawy rybne

Miałam niedawno możliwość wzięcia udziału w fajnej wycieczce. Lidl zarosił grupę blogerów kulinarnych, w tym mnie, na wyjazd nad Stawy Milickie. Cała wyprawa miała dotyczyć ryb więc najlepiej pojechać Zobacz więcej
KuchenneWariacje
KuchenneWariacje Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Kuchenne Wariacje
Bulion rybny

Bulion rybny 142

Jeżeli szykujecie się do gotowania zupy rybnej to dobrze wcześniej przygotować sobie taki esencjonalny bulion rybny. Nasz przygotowaliśmy na bazie jesiotra, którego dostaliśmy podczas warsztatów na Zobacz więcej
MamaBartka
MamaBartka Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Moja Kuchnia
placuszki z cukinii

placuszki z cukinii 652

" a flądra nie lubi mrożenia i transportu, nie smakuje już tak jak usmażona prosto z porannego połowu. Sandacz trafił się dodatkowo, bo niedaleko są spore stawy hodowlane tej pysznej rybki. Mimo, że Zobacz więcej
Pstrąg to chyba jedna (oprócz łososia) z moich ulubionych ryb. Zazwyczaj króluje u mnie w piątkowe wieczory w doborowym towarzystwie - pieczonych ziemniaczków, cukini i cebulki. W pstrągi zaopatrza Zobacz więcej
Kamila
Kamila Obserwuj blogaObserwujesz bloga
ogrody babilonu
zupa rybna

zupa rybna 893

stawach zakładanych przy klasztorach. Jest jedną z najważniejszych ryb hodowlanych. Jest gatunkiem obcym dla naszej fauny, do Polski karp trafił na początku XIII wieku. W Polsce stanowi połowę Zobacz więcej
1 łyżka przecieru pomidorowego ; 1 łyżka sosu teriyaki 2 łyżki cytryny 1 łyżka vegety sos serowy: 130 g śmietany 18% 100 g sera gorgonzola 1 ząbek czosnku 1 łyżka soku z limonki 2 łyżki majonezu 1 Zobacz więcej
Zobaczyłam w sprzedaży lina i wiadomo, że go kupiłam! Tą rybę Tato łowił rzadko, ale do dziś pamiętam z dzieciństwa jej smak. Wówczas zwykle jedliśmy smażonego lina w samej mące. Lin ma bardzo dobre Zobacz więcej
Karp kojarzy nam się tylko z wigilią i niestety większości z nas z niezbyt smacznym daniem. Są jednak sposoby na to, aby karp był pyszny i to nie tylko od święta. Warto pamiętać, że karp jest dostępny Zobacz więcej
Ostatnio mieliście okazję przeczytać relację z naszego wyjazdu na Stawy Milickie. Tam przygotowywaliśmy nasze zupy rybne. Razem z Kuchenne Wariacjegotowaliśmy wspaniałą zupę. Nazwy wymyślaliśmy Zobacz więcej
Jakiś czas temu gotowaliśmy razem z innym blogerami i Karolem Okrasą na Stawach Milickich. Jednym z dwóch dań była kanapka rybna, którą przygotowaliśmy wspólnie z Kuchennymi Wariacjami. Przepis ten Zobacz więcej
lejdi-of-the-house
lejdi-of-the-house Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Lejdi of the house
Jeżyny...

Jeżyny... 3619

Pamietam, jak cale lata temu, dawno i dawno, jezdzilismy zbierac jeżyny... 'Na stawy' sie mowilo, bo niezmierzone polacie krzakow jeżynowych porastaly brzegi jakiegos pol-opuszczonego gospodarstwa Zobacz więcej
Zjedzmy dziś w jakimś fajnym miejscu – prosił Widelec. Chwila namysłu i już za chwilę, wyjeżdżamy z Krakowa w stronę doliny Będkowskiej gdzie mieści się Gospodarstwo Rybackie Dolina Będkowska. Tam, w Zobacz więcej
Miasto jest żywiołem, w którym dobrze się czuję. Czasem jednak dopada mnie chęć wyjścia do lasu, do przyrody, nad staw. Ostatnie doniesienia naukowców mówią, że ludzie mieszkający obok lasu lub innego Zobacz więcej
storczyk
storczyk Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Moje gotowanie
"Pstrąg w galarecie"

"Pstrąg w galarecie" 422

dodać, że galareta rybna, w której jest skąpany, pozytywnie wpływa na nasze stawy:-) Pstrąg w galarecie Autor opinii: Halina Joskowska, data przesłania: 8 lutego. Delikatny pstrąg w galarecie! Pstrąg Zobacz więcej
"króla ryb" z wymalowanym na twarzy "nie chcę, ale muszę" bo taka jest tradycja od zawsze. Od zawsze? Niekoniecznie. Karp na Wigilii to temat dość świeży i podziękujmy za to komunistom z PRL. Sam Zobacz więcej
Nina
Nina Obserwuj blogaObserwujesz bloga
Nina w kuchni
Wigilijny karp smażony

Wigilijny karp smażony 572

. Ostatnio jeden z dyskontów proponował właśnie te karpie, więc są one dostępne nie tylko dla garstki. Szukajcie adresów polecanych gospodarstw rybackich na stronach DolinaBaryczypoleca, Stawy Zobacz więcej
do dania wykorzystaliśmy dziki ryż, czyli zizanię wodną, której zbieractwem nasion tradycyjnie zajmowali się też rdzenni Amerykanie. Pierwotnie zizania rosła dziko na mokradłach, później uprawiana Zobacz więcej
długiej drodze wesołym autobusem zakwaterowaliśmy się we wspaniałym Hotelu Naturum z pięknym widokiem na stawy. Zaraz po tym każdy ubrał się ciepło i ruszyliśmy na stawy, gdzie czekały na nas wielkie Zobacz więcej
z grilla, pieczona w soli, wędzona, smażona, pieczona, gotowana na parze, na surowo (sushi lub tatar) czy marynowana. Jeden z rozdziałów książki został poświęcony stawom milickim. Z doliny Baryczy Zobacz więcej
porozmawiać przy wspólnej kolacji zKarolem orazinnymi blogerami. Nadszedł również czas naautografy iwspólne zdjęcia. Drugiego dnia udaliśmy się nawycieczkę poStawach Milickich, naktórej przewodnikiem Zobacz więcej