świnoujście

LeMoniada Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
One day in... Świnoujście

One day in... Świnoujście 21

Zanim wrzucę tu więcej zdjęć z urlopu w górach, chciałam pokazać Wam jak pięknie było w sierpniu nad polskim morzem. Weekend zaczęliśmy od Szczecina (zdjęcia możecie zobaczyćtui tu), gdzie spędziliśmy Zobacz więcej
Urlop nad polskim morzem to wspaniała rzecz a miewa często bardzo złą sławę. Fajniejsza tym bardziej im mniej kręcą nas tendencyjne-komercyjne rozrywki, smażenie wśród tłumu i krążenie po promenadzie Zobacz więcej
W Świnoujściu ostatni raz byłam 30 lat temu. Spragniona słońca, morza i plaży bez wahania zdecydowałam się na spontaniczny wyjazd tygodniowy. Nad morze jechaliśmy pociągiem, w nocy, a nad ranem już Zobacz więcej
kudlaty
kudlaty Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Męskie Żarcie
Kurna Chata Świnoujście

Kurna Chata Świnoujście 42

Kurna Chata położona jest przy jednej z dróg prowadzących na plażę, z zewnątrz wygląda bardzo podobnie do wielu innych miejsc kulinarnych, położonych na mapie Świnoujścia. „Firmowe” parasole znanych Zobacz więcej
LeMoniada
LeMoniada Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Najlepsze śniadanie w Świnoujściu

Najlepsze śniadanie w Świnoujściu 43

Wszystkim, którzy będą mieli ochotę na śniadanie lub herbatę w Świnoujściu polecam Cafe Kredens. Na to miejsce wpadliśmy przypadkiem. Po całym dniu spacerów po okolicy byliśmy zmęczeni, a ja miałam Zobacz więcej
Ta wspaniała impreza przeżywa w tym roku swój 5-letni Jubileusz! Wymyślona przez człowieka Wielkiej Kultury i pasji Krzysztofa Zanussiego, a koordynowana przez tytana pracy Marka Ratajczaka, co roku Zobacz więcej
FoodTrek
FoodTrek Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Kurczak smaczny – drugie podejście

Kurczak smaczny – drugie podejście 14

W kwestii odtwarzania przepisów historycznych, największym wyzwaniem dla mnie są przepisy z Compendium Ferculorum albo Zebranie Potraw, najstarszej polskiej książki kucharskiej. Pierwszą przeszkodą Zobacz więcej
W nie jednym warungu jedliśmy, ale niestety nie udało nam się jeszcze zajechać do samej Indonezji, dlatego ilekroć jemy coś z kraju 17 tysięcy wysp konsultujemy to z polskim guru kuchni tamtych Zobacz więcej
Lubię ten moment, kiedy do głowy wpada mi temat, inspirowany rozmowami ze znajomymi. Tak było i w tym przypadku - zaczęło się od wielokrotnie już wspominanych Targów GoActive w Nadarzynie, a skończyło Zobacz więcej
W kuchni śródziemnomorskiej czy bałkańskiej do spożądzania „gołąbków” używa się liści winogron. W Grecji takie zawijaski zwą się dolmades. Do sporządzania przetworów odmiana winogron nie ma znaczenia, Zobacz więcej
Wakacje to mają dzieci. Dorośli pracują.Dobrze że ostatecznie dużo mogę pracować w domu i w niepełnym wymiarze godzin - inaczej nawet obiadu nie miałabym czasu zrobić....a tak, mam czas go zrobić co Zobacz więcej
Zgodnie ze wcześniejszymi obietnicami dzisiaj dalsza część wyprawy na Świnicę. Wejście na szczyt trwało ponad 5 godzin, dlatego odpoczęliśmy, odbudowaliśmy siły i trzeba było wracać. Nie chcieliśmy Zobacz więcej
Jak już pisałem w poprzednim wpisie zakupiłem koszyk do grillowania kurczaka. Od razu też musiałem je przetestować i przygotowałem bardzo prosty przepis, który pozwolił mi sprawdzić jak się urządzonko Zobacz więcej
Mirana13
Mirana13 Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Lovely Breakfast
342. na wyjście z wprawy.

342. na wyjście z wprawy. 91

Sernik dyniowy na spodzie brownie z polewą z białej czekolady i granatem. Zdecydowanie najładniejszy sernik w całej mojej dotychczasowej karierze cukierniczej. Brak czasu. Czasu brak. Ostatnio moimi Zobacz więcej
Owsiane naleśniki biszkoptowe* z serkiem bieluchem, borówkami amerykańskimi i syropem z agawy *na ubitym białku Albo wyszłam z wprawy przez ten miesiąc, albo te naleśniki były tak delikatne, że po Zobacz więcej
Krokodyl
Krokodyl Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Pomarańcza
Faszerowane liście winogron

Faszerowane liście winogron 667

Latem liście winogron można zebrać na działce, w ogrodzie i zamarynować. Zimą sięgnąć po zapasy marynowanych liści lub kupić gotowe. Na tę porcję potrzeba ok. 400g marynowanych liści winogron. Farsz Zobacz więcej
Mirana13
Mirana13 Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Lovely Breakfast
344. na wyjście z wprawy.

344. na wyjście z wprawy. 35

Pieczony batat z solą morską, cynamonem, masłem migdałowym i suszoną figą. Tak dawno mnie tu nie było, że już prawie zapomniałam jak dodaje się posty. Pracuję, oddycham, buduję. W Afryce duszy swej Zobacz więcej
gotowaniena102
gotowaniena102 Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
GOTOWANIE NA 102
#141 Podejście nr 2

#141 Podejście nr 2  75

Domowa granola bije na głowę tą kupną, a zrobienie jej jest dziecinnie proste. Ostatnio kombinowałam z granolą na musie jabłkowym i z cynamonem (KLIK), więc teraz przyszedł czas na nową wersję. To Zobacz więcej
Dylek
Dylek Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Domowy Serowar
Ser w popiele / liściach winogron

Ser w popiele / liściach winogron 27

Ser miękki bez działania pleśni. Więcej... Zobacz więcej
ok 800ml bulionu (lub wody z kostką rosołową) 1 pęczek botwinki 2 duze ziemniaki (lub 3 mniejsze) 2 łyżki śmietany 12% sól, pieprz - do smaku Botwinkę i ziemniaki gotowałam 20min w bulionie, Zobacz więcej