Przepis na sztokholm od kuchni

Globecookerka
Globecookerka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Sztokholm od kuchni

Sztokholm od kuchni 138

Trudno mówić o czymś takim, jak typowa kuchnia szwedzka – do charakterystyki tamtejszych stołów bardziej pasuje skandynawska, a obecnie jeszcze lepiej kuchnia międzynarodowa. Chociaż oczywiście można Zobacz więcej
codojedzenia
codojedzenia Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
www.codojedzenia.pl
Sztokholm zimą

Sztokholm zimą 39

Sztokholm zimą chyba jak każde duże miasto ma swój urok. Mroziło nieźle chociaż słońce świeciło. Po godzinnym spacerze stwierdziliśmy, że pójdziemy domuzeum, żeby się trochę rozgrzać. Wybór padł na Zobacz więcej
Sztokholm absolutnie zachwycił nas swoją ofertą kulinarną. Mnogość restauracji i barów oferujących dania kuchni z całego świata powala tu na kolana. Do tego wszechobecna kawa i klimatyczne kawiarnie Zobacz więcej
Od mojego wyjazdu do Sztokholmu minęło już kilka dobrych miesięcy, ale jakoś wcześniej nie miałam okazji, by Wam napisać o tym wiosennym wypadzie. Ci z Was, którzy śledzili moje Insta Stories na Zobacz więcej
Ciekawa byłam Skandynawii, Szwecji, Sztokholmu, ponieważ w tym rejonie Europy jeszcze mnie nie było :) Dlatego przed wyjazdem z moją drugą połówką - przewertowaliśmy przewodniki, blogi podróżnicze i Zobacz więcej
Aż trudno uwierzyć, że dokładnie tydzień temu rozpoczynałam swoją pierwszą przygodę ze Sztokholmem wysiadając z pociągu na dworcu głównym. Nie wiedziałam do końca czego się spodziewać, gdzie iść, co Zobacz więcej
Dzięki moim dziadkom miałam okazję zobaczyć najważniejsze punkty w kilku europejskich krajach. Pierwszą dłuższą wycieczkę na jaką mnie zabrali odbyliśmy po Skandynawii - prawie 8 lat temu, kiedy Zobacz więcej
Piękno miasta określanego „stolicą Skandynawii” doceniłam w pełni odwiedzając je nie latem, a w styczniu – podczas mroźnej zimy. Stolica Szwecji położona jest na kilkunastu wyspach połączonych Zobacz więcej
Zeszły weekend spędziliśmy w Sztokholmie. Wybraliśmy się w podróż samochodem i nie żałuję, botakich pięknych widoków po drodze to już dawno się nie naoglądałam. Muszę więc zacząć od “acha” uczucia Zobacz więcej
W stolicy Ikei, szwedzkich klopsików i "Dzieci z Bullerbyn" Ponoć Sztokholm zwany jest "Wenecją północy". Dla mnie od dawna jest o stolica Ikei, szwedzkich klopsików i twórczości Astrid Lindgren. Zobacz więcej
lolanta
lolanta Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Kuchenne Love Story
Kulinarnie po Sztokholmie

Kulinarnie po Sztokholmie 76

Sztokholm jest ciekawym miejscem, jednak nie zdobył mojego serca. W przeciwieństwie do Amsterdamu, nie jest to miasto o którym myślę "Mogłabym tu zamieszkać". Nie oznacza to jednak, że wyjeżdżałam Zobacz więcej
Zima od zawsze kojarzy mi się z wyjazdami na narty, wypadami na łyżwy i korzystaniem ze śnieżnej aury. Zupełnie nie pamiętam zimowych wycieczek innych niż w góry i jestem pewna, że większość z Was Zobacz więcej
siksowna
siksowna Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Według Lokatej
Vasamuseet, Sztokholm

Vasamuseet, Sztokholm 26

Na szczycie naszej listy w trakcie wizyty w Sztokholmie znalazło się muzeum okrętu Vasa. Miałam okazję w nim być przy pierwszej wizycie w Szwecji, jednak historia tego okrętu jest na tyle ciekawa, a Zobacz więcej
siksowna
siksowna Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Według Lokatej
Drop Coffee, Sztokholm

Drop Coffee, Sztokholm 47

Był maj, zaplanowany czerwcowy długi weekend i wakacje. I naszło mnie na sprawdzenie tanich biletów na sierpniowy długi weekend. Nawet nie wiecie jak bardzo ucieszyła mnie cena biletów na loty do Zobacz więcej
To był jeden z tych chłodnych i wilgotnych poranków, do których Sztokholm szybko przyzwyczaja. Maj może być nieznośny. Plątałem się z aparatem po wąskich i ciemnych uliczkach Gamla Stan, próbując Zobacz więcej
Szwecja znajduje się w czołówce krajów, których mieszkańcy wypijają najwięcej kawy rocznie (12 kg na mieszkańca). Dla porównania Polacy wypijają jej jedynie 2,5 kg rocznie. Nie zdziwiła nas zatem Zobacz więcej
Za oknem zimno, ciemno, deszczowo - polska jesień. Tym chętniej wracam wspomnieniami do letnich dni kiedy to temperatura sięgała 38 stopni. Lubię ciepło ale takie upały najchętniej spędzam na plaży Zobacz więcej
Jak już wspomniałam w poście o wyprawie do Sztokholmu – na Gamla Stan, lotnisku czy w sklepach z akcesoriami kuchennymi można znaleźć mnóstwo designerskich gadżetów do kuchni, kubków i filiżanek, Zobacz więcej
W zeszły weekend wybrałam się z Philipem do Sztokholmu. W Goteborgu dzieci i młodzież rozpoczęły zimowe ferie. Wypad na parę dni do stolicy był przyjemny. Odwiedziliśmy Alexandra. Pogoda dopisała. Zobacz więcej
Neiven
Neiven Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Przepisy z podróży
Podsumowanie roku 2013

Podsumowanie roku 2013 88

„Uważaj na nogi, bo nie wiadomo dokąd Cię poniosą…” J.R.R. Tolkien Rok 2013 okazał się dla mnie potwierdzeniem tezy, że smakowanie świata (jak każda inna pasja) uzależnia oraz tego, że marzenia warto Zobacz więcej