Przepis na tartak

A BITE TO EAT Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Magia. Stary Tartak****

Magia. Stary Tartak**** 17

Nie wiem czy ktoś z Was był i lubi ale dla mnie jesień i zima to najpiękniejszy czas na zwiedzanie naszych Polskich zakamarków. Uwielbiam nasze polskie morze, majestatyczne, ciemno granatowe. Cisza, Zobacz więcej
To będzie wpis przede wszystkim dla tych, którzy na Suwalszczyznę wyruszą rodzinnie, z dziećmi. Bo nasza urokliwa kraina to nie tylko najstarszy park krajobrazowy czy najgłębsze jezioro w Polsce. Zobacz więcej
Nie. To znaczy niby zawsze można - przynajmniej dla kokieterii trzeba tak powiedzieć - ale szczerze mówiąc w Karczmie Starego Tartaku znalazłam wszystko to, co chciałam. I nie mówię tu już o Zobacz więcej
Zimno. A gdy jest zimno, chętnie sięgamy po pożywne śniadanie. Sawmill Gravy to dosłownie "Sos z tartaku". Danie wzięło swą nazwę od tartaków założonych na południu Stanów Zjednoczonych na początku XX Zobacz więcej
Dota
Dota Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Oneginetatopa
Trociny na treningu

Trociny na treningu 37

Trening nie odbywał się w tartaku tylko w sali gimnastycznej a trocin leciało dużo. O czym mowa? A o tak zwanej sprawności. To słowo klucz i wytrych zarazem. Brzmi tak niewinnie – sprawność. Czyż Zobacz więcej
zewa
zewa Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Ewa w kuchni
Wdzydze Kiszewskie

Wdzydze Kiszewskie 22

Dzisiaj wykorzystaliśmy piękną pogodę i zrobiliśmy sobie wycieczkę na Kaszuby. A dokładnie do Wdzydz Kiszewskich. We Wdzydzach Kiszewskich znajduje się muzeum etnograficzne. Wiadomości o tym muzeum Zobacz więcej
Joaska
Joaska Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
królestwo garów
sery z Wiżajn

sery z Wiżajn 65

Niedawno pisaliśmy o Panu Tadeuszu Protasiewiczu, producencie wędlin z Ejszeryszek, którego odwiedziliśmy podczas tegorocznego wyjazdu urlopowego. Dzisiaj o serach z Wiżajn i Macierzance. „Tradycja Zobacz więcej
Bożenka
Bożenka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Słodko i pikantnie
Rejbak roztoczański

Rejbak roztoczański 280

Rejbak roztoczański Weekend majowy zbliża się wielkimi krokami. Wszystkich niezdecydowanych dokąd pojechać na długi weekend zachęcam do odwiedzenia Roztocza. Odpoczynek na łonie natury wśród Zobacz więcej
Drodzy Czytelnicy, Koleżanki i Koledzy Blogerzy… Proszę Was o pomoc w zorganizowaniu kolacji wigilijnej dla potrzebującej rodziny z okolic Olsztyna. Poniżej zamieszczam apel Agnieszki z bloga Zobacz więcej
O podróży na Podlasie marzyłam od dawna. Nie oponowałam więc, gdy usłyszałam spontaniczną propozycję: "Jedziemy jutro, weźmiemy ze sobą rowery". Podlasie ma niepowtarzalny klimat. Piękne cerkiewki i Zobacz więcej
Gośka
Gośka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Łyżka i motyka
Amatorska uprawa pomidorów

Amatorska uprawa pomidorów 58

Pomidorki z własnej grządki są przepyszne, cudownie pachnące. Jestem nimi zauroczona, robię z nich przecier, suszę i pasteryzuję w całości. Na zimę mam jak znalazł. Planując posadzenie pomidorów Zobacz więcej
Fińskie smaki
Fińskie smaki Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Imellusvelli lub Marjavelli

Imellusvelli lub Marjavelli 26

Zupa dla odważnych. Żartuję, ale nie jest to wykwintne danie, bo region z którego pochodzi z wykwintnością (poza krajobrazem) ma niewiele wspólnego. Imellusvelli jest tradycyjną potrawą pochodzącą z Zobacz więcej
Liska
Liska Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
White Plate
Jeziorany

Jeziorany 67

Czas zatrzymał się tu jakieś trzydzieści lat temu. Albo i dawniej. Nocą jest tak ciemno, że nie widać nic. Próbuję zasnąć, ale ciszę przerywa co kilka minut muczenie krowy. I tak do rana. Jako Zobacz więcej
Po przeczytaniu tytułu tego wpisu, bez trudu zapewne domyśliliście się, że nie będzie to post z kolejnym przepisem czy kulinarną relacją z podróży. Otóż na początku tego roku skontaktowała się ze mną Zobacz więcej
Z wakacyjnej podróży po Mazurach przywiozłam jedyny i niepowtarzalny ser z Wiżajn. Uwielbiam sery przygotowywane tradycyjną metodą, najlepiej w warunkach domowych, pachnące jeszcze świeżym mlekiem. Zobacz więcej
kiedy jako nastolatka byłam drużynową, kilka razy na zbiórkach zuchowych przygotowywaliśmy obrazki niciane wykorzystując karton, w którym wcześniej pieczołowicie szpikulcem robiło się otwory Zobacz więcej
Joaska
Joaska Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
królestwo garów
Makowiec z Ejszeryszek

Makowiec z Ejszeryszek 106

Do Ejszeryszek jechaliśmy z nadzieją spotkania niezwykłych i ciekawych ludzi – producentów tradycyjnych wyrobów. I zdecydowanie nie pomyliliśmy się. Już sama podróż przez urokliwe zielone lekko Zobacz więcej
W małej mazurskiej wsi o nazwie Drygały mieszka 2400 osób (stan na 2014). W tej miejscowości jest zabytkowy barokowy kościół, szkoła podstawowa, ośrodek zdrowia, kilka sklepów. Kiedyś był tartak, PGR, Zobacz więcej
Nie chodzimy często do restauracji. Nie ma czasu by wybrać się do miasta, a jak już się znajdzie to w każdym menu jest prawie to samo. Rozczarowaliśmy się kilka razy a i moje doświadczenia w Zobacz więcej
Dzień dobry, W powietrzu czuć wiosnę. W mojej skrzynce mailowej też, bo dostaję coraz więcej pytań o to, czy pojawił się już sok z brzozy. Jeszcze nie, ale jak dobrze pójdzie za 7-10 dni może się w Zobacz więcej