tołkanica

joannas1976 Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
kuchennecudajoanny

Tołkanica 313

Tołkanica Kuchenne Cuda Joanny Blog > Komentarze do wpisu « Cottage Pie czyli Zapiekanka Wiejska Tołkanica Tołkanica jest przysmakiem Podlaskim. Jest to placek z utłuczonych ziemniaków, może być z Zobacz więcej
Magoldie
Magoldie Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Kopalnia Smaków

Tołkanica 501

Wiecznie tak samo jeszcze jak za czasów Piasta, Po łokcie umączone ręce dzierżąc w dzieży, Zakwasem zaczyniony chleb ugniata świeży Przejęta swym odwiecznym obrządkiem niewiasta... L.Staff Zobacz więcej
Gotuj z Misiem
Gotuj z Misiem Obserwuj bloga Obserwujesz bloga

Tołkanica 317

O tym podlaskim przysmaku przypomniałem sobie, gdy robiłem babkę kartoflaną z grzybkami według stuletniego przepisu (klik). Jest to jedna z najprostszych potraw jaką można zrobić z ziemniaków – Zobacz więcej
Przepis pochodzi z gazety "Kobieta i Życie". Jest to całkiem prosty, popularny chłodnik, do którego ciekawym dodatkiem jest tołkanica. Według gazety tołkanica to ugotowane ziemniaki, utłuczone, Zobacz więcej
Testując smaki kuchni regionalnej poszliśmy zdecydowanie na wschód. Postanowiliśmy przygotować podlaską tołkanicę [tawkanicę], z drobną modyfikacją – dodając do niej groch. W oryginalnych recepturach Zobacz więcej
Bałkanica to miejsce, o którym głośno było na długo przed otwarciem. Z jednej strony z powodu bałkańskiej posuchy na krakowskiej scenie gastronomicznej, a z drugiej przez niezły PR. Lokal mieści się Zobacz więcej
Na to zaproszenie czekałam bardzo długo. O Bałkanicy usłyszałam jeszcze przy okazji mojej wizyty w El Toro - restauracji hiszpańskiej. Obserwowaliśmy potem z Małżem jak w pocie czoła i trudu powstaje Zobacz więcej
Cześć Globetrotterzy Nie wiem jak Wy ale ja nie zawsze podczas zagranicznych wakacji stawiam tylko na basen i drinka z palemką. Uwielbiam zwiedzać! Odkrywać miejsca, nie tylko te opisane w Zobacz więcej
Podczas wakacyjnego pobytu na Islandii pozwalaliśmy sobie wielokrotnie na różne odstępstwa od naszego standardowego sposobu odżywiania. Dotyczyło to przede wszystkim islandzkich wypieków, gdyż wielu z Zobacz więcej
gosik2.0
gosik2.0 Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Rodzinka w Kuchni
Tort wyspa wulkaniczna

Tort wyspa wulkaniczna 98

Wulkan - tort urodzinowy na specjalne zamówienie syneczka. Góra wulkaniczna to babka gotowana, lawa - mus truskawkowy, bomby wulkaniczne - rodzynki w czekoladzie. Wulkan stoi na wyspie tropikalnej, Zobacz więcej
SLONCE
SLONCE Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
KuchniaSłońca
Wulkaniczna wyspa

Wulkaniczna wyspa 83

Wulkaniczna wyspa SKŁADNIKI : 1 Galaretka o smaku Pina Colada Winiary 2 Galaretki o smaku Pink Margarita Winiary 1 opakowanieBitej śmietany Winiary 200 ml zimnego mleka 5 połówek Zobacz więcej
Nie jestem mistrzem kierownicy. Wcale nie ukrywam, że gdy mam możliwość to wolę wybrać jazdę pociągiem niż odpalanie naszej Hondzi. Od czasu do czasu jednak ja i moja niechęć do jazdy musimy zasiąść Zobacz więcej
anta
anta Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Jadło i czytadło
Jajka w wulkanicznej lawie

Jajka w wulkanicznej lawie 83

3jajka ugotowane na twardo 3/4 szkalnku ketchupu 1 łyżka musztardy 1 cebula 3 ogórki warszawskie czyli z octu Cebulę i ogórki pokroić w kostkę, dodać ketchup i musztardę, ewenutanie posolić i Zobacz więcej
Dziennik z wyprawy po Sandomierskim Szlaku Winiarskim Z Ostrowca Świętokrzyskiego wyjechaliśmy o poranku. Był weekend majowy, więc ruch w mieście nie specjalny. Dla nas lepiej, ponieważ pierwsze Zobacz więcej
Jest jeszcze jeden zimowy przepis, który został mi z pewnego konkursu, którego nie zdążyłam już wystawić.. Tort biszkoptowy, choć wygląda skomplikowanie, to w rzeczywistości taki nie jest :) Na pewno Zobacz więcej
Dziennik z wyprawy po Sandomierskim Szlaku Winiarskim Przemierzaliśmy Sandomierszczyznę na rowerach od kilku dni. Wciąż jednak nie dotarliśmy do głównego celu naszej wyprawy, miasta od którego Zobacz więcej
Składniki: ziemniaki 1 kg ciecierzyca (lub groch) 0,5 kg boczek (lub słonina) 25 dag cebula duża 1 sól, pieprz (dodatkowo kolorowy) czosnek granulowany papryka ostra Wykonanie: Ciecierzycę (lub Zobacz więcej
boregi
boregi Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Licencja na gotowanie
Banica :)))

Banica :))) 389

ENGLISH VERSION Poprzedni wpis był o Bułgarii więc najwyższa pora na bułgarskie danie - banicę ! Przypomina ona znany nam już z Turcji borek, z tym że robiony był on z ciasta podobnego do lazanii, a Zobacz więcej
Dziennik z wyprawy po Sandomierskim Szlaku Winiarskim Założenie było banalnie proste i składało się z dwóch elementów: są rowery, są winnice. Pomysł, jak to często bywa, narodził się przypadkiem. Zobacz więcej
Dziennik z wyprawy po Sandomierskim Szlaku Winiarskim Od Płochockich wyjechaliśmy, gdy słońce już kierowało się ku horyzontowi. Ostatnie promienie ogrzewały nam twarze, ale jak tylko złocisty Zobacz więcej