DietBox radzi, jak osiągnąć szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie

12 dni temu

Wiele osób, które chciałyby zredukować masę ciała, uważa, że jedynym sposobem jest stosowanie niskokalorycznej, pełnej wyrzeczeń diety oraz wykonywanie morderczych treningów na siłowni  – takie przekonanie demotywuje większość do walki o smukłą sylwetkę. Na szczęście dieta może być smaczna oraz przyjemna! Sprawdź, jak osiągnąć wymarzoną figurę, ciesząc się jednocześnie dobrym samopoczuciem.

Podczas redukcji masy ciała najważniejszy jest deficyt kaloryczny. Nie trzeba stosować diet 800 czy 1000 kcal, aby osiągnąć pożądany efekt. Pierwszym krokiem jest ustalenie całkowitej przemiany materii – jest to taka ilość kcal, przy której nie redukujemy ani nie zwiększamy masy ciała. Całkowite zapotrzebowanie energetyczne dorosłej kobiety to około 1800 – 2600 kcal. Deficyt kaloryczny na poziomie 500 kcal/dzień pozwoli zmniejszyć masę ciała nawet o 0,5 kg tygodniowo. Dodatkowo wolniejszy spadek wagi zmniejsza ryzyko pojawienia się efektu jo – jo.

Osoby, które chcą poprawić wygląd swojej sylwetki powinny wiedzieć, że bardzo duże znaczenie ma stała zmiana nawyków żywieniowych. Należy zaczynać od niewielkich rzeczy, stopniowo wprowadzając modyfikacje w diecie. Oto niektóre z nich:

  • Postaraj się spożywać 3-5 posiłków; nie dopuszczaj do zbyt długich przerw między nimi
  • Ogranicz potrawy smażone, zwłaszcza te na głębokim tłuszczu – wybieraj posiłki przygotowywane metodami typu gotowanie, gotowanie na parze, duszenie czy pieczenie
  • Zastąp chleb pszenny chlebem pełnoziarnistym, a biały ryż gruboziarnistą kaszą, np. gryczaną czy kaszą bulgur
  • Postaraj się wyeliminować ze swojej diety słodkie napoje na rzecz wody, herbaty, czy naparów ziołowych
  • Jogurty owocowe zawierają duże ilości cukru – zamień je na jogurt naturalny, do którego samodzielnie dodaj owoce, płatki owsiane lub orzechy
  • Staraj się ograniczyć słodycze lub spożywaj ich zdrowsze zamienniki; słodycze możesz zastąpić także owocami – pamiętaj jednak, że owoce również zawierają duże ilości fruktozy, dlatego nie powinno się spożywać więcej niż 2-3 porcje dziennie!
  • Cukier zastąp stewią lub ksylitolem – zawiera on aż o 40% mniej kcal oraz posiada niski indeks glikemiczny!
  • Jeśli lubisz jedzenie typu fast food staraj się przyrządzać je w domu w mniej kalorycznej wersji – pizza na spodzie z kalafiora lub pieczone frytki z batatów to idealne rozwiązanie

Dużą wygodą jest stosowanie diety pudełkowej, ponieważ nie trzeba poświęcać czasu na samodzielne przygotowywanie jedzenia oraz wyliczanie kaloryczności poszczególnych potraw. Zamawiając zestaw w cateringu dietetycznym DietBox, każdego dnia pod drzwi swojego mieszkania lub pracy otrzymasz 3 albo 5 pełnowartościowych posiłków o wybranej kaloryczności, opracowanych przez dyplomowanych dietetyków i kucharzy. Taka dieta jest zdrowa, a jednocześnie smaczna oraz zróżnicowana. Spożywanie codziennie innych, ciekawych potraw pozwoli Ci cieszyć się dietą oraz zgubić nadprogramowe kilogramy. W DietBox priorytetem jest jakość produktów w daniach oraz różnorodność menu. Dlatego masz pewność, że dbasz o swoje zdrowie i się nie znudzisz!

 

Zajrzyj na: dietbox.pl oraz @DietBox i @dietbox_