Przepis na islandia

fabryka czasu ulotna
Indyk ze śliwkami

Indyk ze śliwkami 9

Indyk ze śliwkami | FABRYKA CZASU ULOTNA FABRYKA CZASU ULOTNA podróże, trochę humoru i coś do jedzenia Menu Przeskocz do treści Indyk ze śliwkami Fabryka Czasu Ulotna / 22 minuty temu W powietrzu zacz Zobacz więcej
Chyba każdy, kto chociaż trochę zwiedził Islandię zdążył przekonać się, że nie bez powodu nazywa się ją „Krainą Lodu i Ognia”. Podczas naszej trwającej dwa tygodnie podróży każdego dnia doświadczaliśm Zobacz więcej
Chyba każdy, kto chociaż trochę zwiedził Islandię zdążył przekonać się, że nie bez powodu nazywa się ją „Krainą Ognia i Lodu”. Podczas naszej trwającej dwa tygodnie podróży każdego dnia doświadczaliśm Zobacz więcej
Chleb wulkaniczny pieczony przez dobę pod ziemią, zupa rybna z mleczkiem kokosowym, krem z homara czy baranie łby – Islandia intryguje nie tylko naturą i krajobrazami. Kuchnia islandzka jest z jednej Zobacz więcej
Nasza podróż do Krainy Lodu i Ognia zbliża się wielkimi krokami. Już zaledwie za kilka dni nasza czteroosobowa ekipa wyruszy polować na jak najlepsze ujęcia islandzkich krajobrazów, szukać północnych Zobacz więcej
Przepisy na Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2018: islandzkie karmelizowane ziemniaki vs chorwacki pudding z mąki kukurydzianej Zobacz więcej
  Stając przed półką ze słodyczami w jednym z islandzkich sklepików zdałam sobie sprawę, że pogłoski o ogromnej miłości, jaką Islandczycy darzą lukrecję są najprawdziwszą prawdą. Oczywiście, znajdziec Zobacz więcej
Kiedy podczas mojego wakacyjnego pobytu na Bornholmie w 2015 roku zadzwonili do mnie znajomi z propozycją wspólnego wyjazdu na Islandię w listopadzie tego samego roku, rzuciłam się na tę propozycję z Zobacz więcej
Islandia to miejsce, które wciąż wisi nieodhaczone na mojej liście do odwiedzenia. Plaże o czarnym piasku, legendy o trollach i elfach  i krajobraz jak z tolkienowskich powieści o wyprawie hobbitów sp Zobacz więcej
Dzień 7: lodowa laguna odowiec przy jeziorze  Dzień przywitał nas deszczem, który padał przez pół dnia. Nie stanowiło to dla nas problemu, gdyż w tym czasie musieliśmy pokonać spory odcinek drogi. Na Zobacz więcej
Przygotowania do wyjazdu na Islandię u nas miały kilka rozłożonych w czasie etapów. Bilety lotnicze, sprawy bankowe, wypożyczalnia samochodów. Czytanie map i przewodników, własne mapy. Szukanie wodood Zobacz więcej
Choć żywiliśmy się głównie daniami gotowymi (tylko do podgrzania), to raz w pewną piękną noc przygotowałam kolację, na której królowałyprzegrzebkismażone na maśle. Bardzo lubię te mięczaki za ich deli Zobacz więcej
Dzień 3: Kąpiel w jacuzzi w Drangsnes, Skała Hvitserkur Nie bez powodu po objechaniu Fiordów Zachodnich chcieliśmy dostać się do małej miejscowości Drangsnes. Tu znajduje się gorące źródło z jednym z Zobacz więcej
Justine-abroad
Justine-abroad Obserwuj bloga Obserwujesz bloga
Świat na talerzu
ISLANDIA: Fiskibollur

ISLANDIA: Fiskibollur 154

Zaprzęgnęłam inne blogerki-emigrantki do pomocy. W końcu kto jak nie one zapewni mi wiarygodny i wartościowy wgląd w kulinarne zwyczaje mieszkańców krajów, w których przyszło im mieszkać. Wczoraj Maus Zobacz więcej
Na Islandii spędziliśmy 10,5 dnia. Byłoby o pół dnia więcej, ale nasz wylot z Berlina był opóźniony o ponad 3,5 godziny, przez co na lotnisku w Keflaviku byliśmy przed 19:00 zamiast w porze obiadowej. Zobacz więcej
Islandczycy wydają się mieć słabość do czarnego jedzenia. Obowiązkowo nazywają je jakoś lawopodobnie i nie wiem, ile z tego jest obliczone na dobrą zabawę, a ile na turystów, ten potężny żywioł opływa Zobacz więcej
Poniżej dla zainteresowanych garść informacji praktycznych i ciekawostek n.t. Islandii, a jeszcze niżej porady, jak zorganizować wyjazd na własną rękę. 1) Wynajęcie auta w Islandii jest chyba jedyną r Zobacz więcej
Wracam po krótkiej nieobecności, którą zawdzięczam kalendarzowi zapełnionemu podróżami. W ostatnim miesiącu odwiedziłam Amsterdam, Zurich i przede wszystkim – Islandię. Ten kraj zapiera dech w piersia Zobacz więcej